۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵

یک‌چهارم بریتانیایی‌ها با دستیارهای صوتی مشکل دارند

ایتنا - 26 درصد کاربران توضیح دادند آنچه که در مورد دستیارهای هوشمند صوتی تصور می‌کردند با آنچه که تجربه می‌کنند متفاوت است.
یک‌چهارم بریتانیایی‌ها با دستیارهای صوتی مشکل دارند


با اینکه سیستم‌های نرم‌افزاری مشهور به "دستیار صوتی" به صورت روزافزونی در حال توسعه و فراگیر شدن بوده و شرکت‌های بزرگ نیز حضور خود در رقابت این حوزه را پررنگ‌تر می‌کنند، برخی مطالعات جدید به مشکلات موجود در این سامانه‌ها اشاره می‌کنند.

اخیراً نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده که از هر چهار بریتانیایی یک نفر با سیستم‌های دستیار هوشمند از جمله Alexa آمازون، Cortana مایکروسافت، Assistant گوگل و Siri اپل مشکل دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این بررسی بر روی ۱۰۰۰ کاربر بریتانیایی انجام شده و مطابق آن، کارشناسان در پایان دریافتند که دستیارهای صوتی که روی گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند نمی‌توانند مشکلات کاربران را به خوبی حل کنند و گاه آنها را با دردسر مواجه می‌کنند.


همچنین بر اساس بررسی صورت گرفته، ۲۶ درصد کاربران توضیح دادند آنچه که در مورد دستیارهای هوشمند صوتی تصور می‌کردند با آنچه که تجربه می‌کنند متفاوت است؛‌ ضمن اینکه ۳۷ درصد مخاطبین هم گفتند که تمایل داشتند دستیار صوتی آنها "یک انسان واقعی" بود.
 
اگرچه فناوری روز به روز پیشرفت می‌کند و مشکلات آن کمتر می‌شود، لیکن سیستم‌های دستیار صوتی که مبتنی بر هوش مصنوعی خدمات خود را ارائه می‌دهند همچنان با مشکل مواجه هستند.

همچنین در این بررسی مشخص شد که حدود یک‌سوم کاربران از اینکه سیستم دستیار صوتی بتواند خواسته‌ها و نیازهای آنها را پیش‌بینی کند، بسیار شگفت‌زده می‌شوند و این اتفاق برای آنها بسیار خوشایند است.
 
کد مطلب: 48568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام