کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید برای اولین بار محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا شد

خبرگزاری فارس , 16 فروردين 1396 ساعت 11:27

ایتنا - در صورتی که مبنای محاسبه رایانه‌ها و گوشی‌ها و .. متصل به اینترنت باشد، سیستم‌عامل اندروید گوگل محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان است.




با کاهش میزان استفاده از رایانه‌های رومیزی و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای اولین بار محبوبیت ویندوز از اندروید کمتر شد و سیستم‌عامل گوگل محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا شد.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های موسسه استات کانتر نشان می‌دهد، در صورتی که مبنای محاسبه رایانه‌ها و گوشی‌ها و .. متصل به اینترنت باشد، سیستم‌عامل اندروید گوگل محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان است و این سیستم عامل از این نظر از ویندوز نیز پیشی گرفته است.

بر این اساس سهم اندروید در مارس ۲۰۱۷ به ۳۷.۹۳ درصد و سهم ویندوز به ۳۷.۹۱ درصد رسیده و می‌توان انتظار داشت در ماه‌های آینده اندروید فاصله خود با ویندوز را بیشتر از گذشته کند.

ادون کولن این تحول را نقطه عطفی در دنیای فناوری دانسته و معتقد است این امر نشانگر پایان عصری خاص است که از دهه ۱۹۸۰ آغاز شده بود. نکته جالب این است که اندروید تا ۵ سال قبل تنها ۲.۴ درصد از بازار سیستم عامل‌ها را در اختیار داشت.

مهم‌ترین عامل این تحول استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت و کاهش استفاده از رایانه‌های رومیزی برای این کار به خصوص در آسیا و بخش‌هایی از قاره آفریقاست.


کد مطلب: 48528

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48528/اندروید-اولین-بار-محبوب-ترین-سیستم-عامل-دنیا

ايتنا
  https://www.itna.ir