۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵

کپی برداری از اسنپ‌چت: آیا فیس‌بوک هیچ خلاقیتی دارد؟

ایتنا- با روندی که شرکت فیس‌بوک در کپی برداری از اسنپ‌چت، در پیش گرفته است، احتمالاً در آینده با نسخه دیگری از اسنپ‌چت مواجه خواهیم بود.
کپی برداری از اسنپ‌چت: آیا فیس‌بوک هیچ خلاقیتی دارد؟


فیس‌بوک در زمینه کپی‌برداری از قابلیت‌های نوآورانه سایر اپلیکیشن‌ها هرگز شرمسار یا خجالت‌زده نبوده است، بلکه همواره بهترین تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این رویکرد انجام داده است.
در گذشته، غالباً قابلیت‌های کپی‌شده، وارد نرم‌افزارهای جانبی فیس‌بوک می‌شد، اما این بار مستقیماً وارد اپلیکیشن رسمی خود این شبکه اجتماعی خواهد شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، حرکت اخیر فیس‌بوک، به گونه‌ای بوده است که از دید صاحبظران، ظاهراً در آینده با نسخه دیگری از اسنپ‌چت روبرو خواهیم بود!
به همین خاطر، وقتی فیس‌بوک اعلام کرد که قابلیت‌های "جدیدی" به اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کند، اکثر متخصصین تعجب کردند.

گفته می‌شود که لازم است فیس‌بوک، فعالیت‌های نوآورانه خود را افزایش دهد. رقابت جدی با رقبا، راهبرد خوبی است، لیکن هرگز باعث نمی‌شود که قابلیت‌های جدیدی به فیس‌بوک اضافه گردد و کاربران بیشتری جذب این شرکت شوند.


شاید از همین رو بود که اخیراً زئوس کراوالا، تحلیلگر زد.کی ریسرچ، اعلام کرد: «فیس‌بوک باید بداند که فعالیت‌هایش، دارد به چه سمتی پیش می‌رود. این شرکت، به مرور زمان، کاربران خود را از دست خواهد داد و در نتیجه ارزش آن، به مرور زمان کاهش خواهد یافت. زیرا ارزش شبکه‌های اجتماعی، به اندازه اجتماع آنها بستگی دارد.»

بعضی از قابلیت‌هایی که اخیراً به فیس‌بوک اضافه شده است، شباهت زیادی به اسنپ‌چت دارد. در بین این قابلیت‌ها، می‌توان به ماسک‌های صورت اشاره کرد که می‌توان گفت هیچ خلاقیت جدیدی ارائه نمی‌دهد.

تابستان گذشته بود که این شبکه اجتماعی از قابلیت "استوریز" اپلیکیشن اسنپ‌چت به طور واضح کپی‌برداری کرد و عیناً آن را به اینستاگرام اضافه نمود. پس از آن نیز همین ویژگی تحت عنوان مسنجر دی، به اپلیکیشن رسمی فیسبوک افزوده شد.

البته فعالیت‌های کپی‌برداری فیس‌بوک به اینجا ختم نشد و اخیراً شنیدیم که ان شرکت، فیلترهای ویدیویی جدیدی برای بخش استریم تصاویرش معرفی کرده است که دقیقاً مشابه با اپلیکیشن "پریسما" می‌باشد.

در ادامه این روند، خبرگزاری CNET گزارش می‌دهد شرکت مورد بحث در حال آزمایش قابلیت‌های جدیدی برای دوربین و پیام‌رسان خود می‌باشد.
 
کد مطلب: 48475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام