۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
تحولی در صنعت ذخیره‌سازی اطلاعات:

اینتل با حافظه اُپتان، درایوهای سخت را از اس.اس.دی‌ها سریع‌تر ‌می‌کند

ایتنا- اینتل، حافظه اُپتان را به عنوان یک فناوری انقلابی آغاز کرد که با به کار بستن این فناوری جدید، درایوهای سخت از اس.اس.دی‌ها سریع‌تر می‌شوند.
اینتل با حافظه اُپتان، درایوهای سخت را از اس.اس.دی‌ها سریع‌تر ‌می‌کند

 
حافظه "اُپتان" اینتل، انقلابی‌ترین تحول در کل تاریخ ذخیره‌سازی است.
طی گزارشی که اخیراً منتشر شده، دستگاه‌های مبتنی بر اُپتان، در ۲۴ آوریل در دو تریم ام.۲ عرضه شده است. یکی از آنها مدل ۱۶ گیگابایتی است که قیمت آن، ۴۴ دلار و مدل دیگر، دستگاه حافظه اُپتان ۳۲ گیگابایتی است که با قیمت ۷۷ دلار به  فروش خواهد رسید.

گفته می‌شود سرعت خواندن و نوشتن هر دو حافظه، بسیار بالاست. گفته می‌شود که سرعت خواندن و نوشتن این حافظه‌ها، به ترتیب ۱.۲ گیگابایت بر ثانیه و ۲۸۰ مگابایت بر ثانیه است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفو ورلد، با فناوری اینتل، این سؤال برای کاربران مطرح می‌شود که چگونه می‌توان ویندوز ۱۰ را روی یکی از موارد مذکور نصب کرد.
دستگاه‌های حافظه اُپتان، در ابتدا قرار بود که با استفاده از یک تکنیک مشابه فناوری پاسخ هوشمند اینتل، که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، به عنوان درایوهای کش (cache) برای درایوهای سخت قدیمی مورد استفاده قرار گیرد.

در نظر متخصصان، حافظه اُپتان در عمل، از آنچه انتظار می‌رفت، خیلی فراتر بود. این حافظه "غیرفرار" به گونه‌ای پیکربندی شده که می‌تواند عملکردی معادل ۱۰۰۰ برابر اس.اس.دی‌ها، البته با تراکم بالاتر و هزینه‌ پایین‌تر ارائه دهد.
هر کسی که انتظار دارد که با ورود حافظه اُپتان اینتل، در تمامی زمینه‌های مختلف، تحولات عظیمی رخ دهد، مسلماً در اشتباه است، چرا که دو درایو نخست اُپتان، برای علاقه‌مندان و کامپیوترهای عادی در نظر گرفته نشده است.

اینتل در ضمن اطلاعات آی.دی.سی، اعلام کرد که تقریباً ۸۰ درصد از کامپیوترهای دسکتاپ در جهان، هنوز از درایوهای سخت استفاده می‌کنند. همچنین مطابق روندی که در شرایط فعلی در جهان مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد که مردم به استفاده از درایوهای سخت ادامه خواهند داد، زیرا هزینه برای هر مگابایت، بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین از نظر فنی، در حال حاضر، استفاده از حافظه اُپتان، به یک درایو سخت محدود می‌شود. اگر دو درایو سخت را اجرا کنید، درایو دوم، نمی‌تواند فعالیت خاصی انجام دهد. حافظه مورد بحث، بسیار شبیه به اس.آر.تی است و به طور کلی، میزان پاسخ‌دهی را افزایش می‌دهد.
 
کد مطلب: 48471
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام