۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸

docs.com مایکروسافت اطلاعات مهم کاربران را لو داد

ایتنا - در نخستین گام بخش جست‌وجوگر در سرویس docs.com غیرفعال شد و البته مایکروسافت مشکل را به صورت پایه‌ای برطرف نکرد.
docs.com مایکروسافت اطلاعات مهم کاربران را لو داد



کاربرانی که از مجموعه نرم‌افزاری Office 365 مایکروسافت استفاده می‌کنند، می‌بایست نگران انتشار اطلاعات حساس و مهم خود را در دیگر سرویس‌ها باشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، رمزهای عبور و اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی افراد اهمیت بسیار زیادی دارند که هم‌اکنون روی سایت اینترنتی docs.com مایکروسافت ذخیره می‌شوند.
گفتنی است مایکروسافت از این موتور جست‌وجو برای نسخه آنلاین مجموعه نرم‌افزاری Office استفاده می‌کرد.

«کِوین بیومونت» یکی از مشهورترین کارشناسان امنیتی چندی پیش اعلام کرد که در بخش‌ جست‌وجوگر سرویس docs.com کاربران می‌توانند با وارد کردن کلیدواژه‌ها به راحتی به اطلاعات مهم و شخصی افراد دسترسی داشته باشند.

شرکت مایکروسافت در آخرین بیانیه خود توضیح داد که در حال کار کردن روی این مشکل است تا هرچه سریع‌تر آن را برطرف کند. در نخستین گام، بخش جست‌وجوگر در سرویس docs.com غیرفعال شد و البته مایکروسافت مشکل را به صورت پایه‌ای برطرف نکرد.

 

مایکروسافت در بیانیه خود گفت: «به عنوان بخشی از تعهد خود برای محافظت از کاربران، گام‌های جدید برمی‌داریم تا بتوانیم از انتشار غیرقانونی اطلاعات حساس مردم در این سرویس جلوگیری کنیم. کاربران می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سایت اینترنتی docs.com تنظیمات جدید را در اختیار بگیرند».

لیکن باید توجه داشت مشکل به اشتراک گذاری آسان اطلاعات شخصی مردم به اینجا ختم نمی‌شود. رسانه‌های خبری اعلام کردند کاربران در حافظه موقت (Cache) سایت‌های اینترنتی گوگل و بینگ همچنان می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و به عبارت دیگر می‌توان گفت مایکروسافت هنوز برای حل این مشکل فکر اساسی نکرده است.
 
کد مطلب: 48468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام