۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۹

سه ابزار حریم خصوصی برای جلوگیری از ردیابی ارائه دهنده اینترنت

ایتنا- ابزارهایی وجود دارد که به وسیله آنها می‌توانید جلوی ردیابی ارائه دهنده اینترنت خود را بگیرید و در مقابل تهدیداتی که در زمینه حریم خصوصی وجود دارد، مقابله می‌کنید.
سه ابزار حریم خصوصی برای جلوگیری از ردیابی ارائه دهنده اینترنت


حریم شخصی یا حریم خصوصی بدان معناست که یک فرد یا گروه، بتواند اطلاعات مربوط به خود را مجزا کند و در نتیجه بتواند اطلاعاتش را با انتخاب خویش در برابر دیگران آشکار یا پنهان کند.
مرزها و محتوای آنچه خصوصی قلمداد می‌شود، در میان فرهنگ‌ها و اشخاص متفاوت است، اما قالب اصلی آنها مشترک است.


به گزارش ایتنا به نقل از پی.سی ورلد، اولین نکته‌ای که در زمینه ابزارهای مخصوص حریم خصوصی، با آن روبرو می‌شویم، این است که تا حدی که می‌توانید از اچ.تی.تی.پی.اس اوری‌ور استفاده کنید.
این ابزار تمام مسیرهای شما را رمزگذاری می‌کند و باعث می‌شود که ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما، نتواند محتوای آنچه که شما در حال مشاهده آن هستید را بررسی کند.

ارائه دهنده اینترنت، تنها زمانی می‌تواند محتوای شما را ببیند که از پروتکل موردبحث استفاده نکنید.


گام دوم آن است که از شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، آن است که از نوع رایگان این شبکه استفاده نکنید زیرا نوع رایگان، اطلاعات خصوصی شما را گردآوری می‌کند و برای تجزیه و تحلیل به تحلیلگران می‌فروشد.
کارهای دیگری نظیر وی.پی.ان است. وی.پی.ان مانند یک تونل رمزگذاری‌شده بین شما و اینترنت است.

گام سوم این است که دی.ان.اس خود را تنظیم کنید. دی.ان.اس در واقع، سیستم نام دامنه است که باعث می‌شود کامپیوتر، نام وب‌سایت را با آدرس پروتکل اینترنتی، تطبیق دهد و مانند دفترچه تلفن اینترنتی عمل می‌کند.

البته مشکل این است که کامپیوتر، معمولاً به گونه‌ای پیکربندی شده است که از سیستم نام دامنه ارائه دهنده خدمات اینترنت شما استفاده کند، یعنی ارائه دهنده، می‌تواند درخواست‌های مرورگر شما را ببیند.

وی.پی.ان کاری می‌کند که بتوانید کامپیوتر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که از انتشار اطلاعات توسط دی.ان.اس جلوگیری کند.

اکنون با استفاده از این سه گامی که در زمینه حریم خصوصی بیان شد، می‌توانید از آشکار شدن اطلاعات خصوصی خود جلوگیری کنید و از حریم خصوصی خود حفاظت کنید.
 
کد مطلب: 48463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام