۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹

آیا پیامک اعلام تماس از دست رفته هزینه دارد؟

ایتنا - مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.
آیا پیامک اعلام تماس از دست رفته هزینه دارد؟


طی روزهای گذشته پیامی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن اعلام می‌شود که در صورت فعال بودن سرویس تماس‌بان برای مشترکان همراه اول، هر بار هزینه‌ای معادل ۴۰۰ تومان به حساب مشترک منظور می‌شود.


به گزارش ایتنا، فضای مجازی طی سال‌های اخیر شرایطی ایجاد کرده تا در موارد متعدد رسانه‌های غیر رسمی و افراد اطلاعات مختلفی را با شهروندان به اشتراک گذاشته و گاهی حتی روشنگری کنند، اما به هر صورت اطلاع یافتن از میزان صحت این اخبار نیز دشواری‌های خاص خود را داشته و همواره نمی‌توان به صحت و سقم این اطلاعات مطمئن بود.

به تازگی نیز در این فضا خبری منتشر شده و بر مبنای آن به مشترکان تلفن همراه هشدار داده شده که استفاده از سرویس تماس‌بان هر بار هزینه‌ای ۴۰۰ تومانی برای مشترک به دنبال دارد.

در متن این پیام آمده است: «قابل توجه مشترکان همراه اول؛ در صورت فعال بودن سرویس تماس‌بان (اعلام تماس بی‌پاسخ) به ازای هر اعلام مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا در قبض موبایل شما لحاظ می‌شود و شما می‌توانید با ارسال عدد صفر به شماره ۹۹۱۴ از فعال بودن آن اطلاع یافته و با ارسال عدد پنج به ۹۹۱۴ آن را غیر فعال کنید.»

در پایان این پیام هم اینگونه خواسته شده که با اطلاع‌رسانی به سایر دوستان خود از برداشت میلیاردی ماهانه مخابرات از قبض موبایل‌ها جلوگیری کنید.

اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بر روی این سایت آمده است: «تماس‌بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می دهد از تماس های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند. این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می نماید.»

پیگیری موضوع از سوی همراه اول هم گویای آن است که سرویس نام برده فاقد هر گونه هزینه محسوب شده و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماس‌های از دست رفته سودی نمی‌برد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه‌ای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.
کد مطلب: 48440
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
قدیما گاهی بعضی آدما بدی می کردند ، علت را جویا می شدیم و مادر در جواب می گفت ، بدجنسی مایه نمیخواد ، همین ، حالا باید گفت شایعه پراکنی مایه نمی خواد و شاید یه جور مرضه! نه! تو این همه گرفتاری یه عده هم پیدا میشن مدام با شایعه ، میخوان دردی به دردا اضافه کنند ! خوب شاید لذت بردن از آزار ، یه جورایی مرض روانیه ، نه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام