۰
plusresetminus
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

پایان به‌روزرسانی نسخه‌های قدیمی ویندوز برای رایانه‌های جدید

ایتنا - توقف غیرمنظره انتشار به‌روزرسانی مایکروسافت باعث بروز مشکلات فراوان برای کاربران سازمانی شد و بسیار از کاربران بر اساس این فرآیند متعجب شدند.
پایان به‌روزرسانی نسخه‌های قدیمی ویندوز برای رایانه‌های جدید


تمام کاربرانی که روی سیستم‌های رایانه‌ای جدید از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، این هفته با انتشار آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت مربوط به دومین سه‌شنبه هر ماه یک پیام هشدار دهنده جدی دریافت کردند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت مایکروسافت مطابق یک روال، دومین سه‌شنبه هر ماه بسته‌های به‌روزرسانی را برای نرم‌افزارهای خود منتشر می‌کند.
در این فرآیند که هفته جاری انجام شد کاربرانی که روی سیستم‌های رایانه‌ای جدید نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را در اختیار داشتند پیام متفاوت با دفعات قبل دریافت کردند.

این دسته از کاربران به جای اینکه آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوط به ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را دریافت کنند، یک پیغام خطا مشاهده کردند که در آن نوشته شده بود: «سخت‌افزار پشتیبانی نشده – رایانه شخصی شما پردازنده‌ای در اختیار دارد که توسط این نسخه از ویندوز مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرد و شما به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنید.»

گفتنی است این اتفاق در حالی صورت گرفت که سخت‌افزارهای جدید مبتنی بر هفتمین نسل پردازنده‌های اینتل موسوم به Kaby Lake و تراشه‌های AMD Ryazen نتوانستند به‌روزرسانی دریافت کنند. رایانه‌هایی که طی این اتفاق نتوانستند آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت را دریافتند کنند، از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی همراه با پردازنده اینتل وارد بازار شدند.

 

همچنین مطابق گزارش‌های منتشره، هیچ یک از دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌های AMD که در ماه‌های اخیر به دست کاربران رسیدند نیز نتوانسته‌اند آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت را دریافت نمایند.

شایان ذکر است که توقف غیرمنظره انتشار به‌روزرسانی مایکروسافت باعث بروز مشکلات فراوان برای کاربران سازمانی شد و بسیاری از کاربران بر اساس این فرآیند متعجب شدند.
شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اتفاق بر اساس تغییر در سیاست‌های به‌روزرسانی آنها صورت گرفته است که از یک سال پیش دنبال می‌شود.
 
کد مطلب: 48428
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام