۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶

دغدغه ۶۳ درصد کاربران منطقه خاورمیانه در مورد سلامت فضای سایبر

ایتنا - کاربران خاورمیانه اعلام کردند سرقت رمز عبور و سرقت عکس‌ها و ویدیوهای شخصی اولویت اصلی مجرمان سایبری محسوب می‌شود.
دغدغه ۶۳ درصد کاربران منطقه خاورمیانه در مورد سلامت فضای سایبر


فعالیت‌های نرم‌افزاری و مدیریتی کاربران و سازمان‌های مبتنی بر آی‌تی، این روزها بیش از پیش هدف تأثیرات اتفاقات امنیتی در جهان قرار می‌گیرد و از همین رو، متخصصین، پیشرفت و توسعه کشورها و مناطق را تا حدود زیادی وابسته به رفع خطرات احتمالی در این زمینه می‌دانند.
مرکز تولیدکننده محصولات امنیتی کسپرسکی بر اساس آخرین گزارش خود اخیراً اعلام کرده که نگرانی ساکنان خاورمیانه در مورد امنیت حساب‌های کاربری آنلاین نسبت به دیگر فعالیت‌های اینترنتی بیش از هر زمان دیگر افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، این مرکز امنیتی مشهور بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد ۶۳ درصد کاربران ساکن در منطقه خاورمیانه، از ناامنی‌های سایبری آگاهی دارند و به همین دلیل، نگران هک شدن حساب کاربری خود هستند.

نگرانی تبعات مالی نیز روی دیگر این سکه است، به گونه‌ای که شیوع بدافزارهای متنوع با قابلیت سرقت رمز عبور و خطرات مرتبط با حساب کاربری برای سرقت اطلاعات مالی در رده‌های بعدی نگرانی‌های کاربران این منطقه قرار می‌گیرد.

 
گفتنی است منطقه خاورمیانه با توجه به پتانسیل بالا و نیز رشد چشمگیری که در سال‌های اخیر در بهره‌گیری از مزایای فناوری اطلاعات داشته، در این تحقیق و بررسی کانون توجه بوده است.

در این بررسی همچنین از کاربران خواسته شده بود تا توضیح دهند که به نظر آنها کدام نوع از داده‌ها بیشتر در معرض حملات اینترنتی و جرایم سایبری قرار می‌گیرند. در پاسخ به این سؤال، کاربران خاورمیانه اعلام کردند سرقت رمز عبور و سرقت عکس‌ها و ویدئوهای شخصی، اولویت اصلی مجرمان سایبری محسوب می‌شود و کاربران نیز از همین موضوع نگرانند.

علاوه بر موارد یاد شده، ایجاد رمز عبور قوی یکی از مشکلات اصلی مردم در این منطقه محسوب می‌شود و بررسی‌های کسپرسکی نشان داده است ۳۶ درصد مردم تاکنون سرقت رمز عبور خود را به دلیل انتخاب عبارت های ساده و در دسترس تجربه کرده‌اند.
 
کد مطلب: 48427
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام