۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

مایکروسافت در سیستم‌های مرکز داده، به جای اینتل از ای.آر.ام استفاده می‌کند

ایتنا- همکاری جدیدی که بین مایکروسافت و کوالکام شکل گرفته، زمینه‌ساز ورود پردازنده‌های ای.آر.ام به سرورهای مرکز دادۀ مایکروسافت شده است.
مایکروسافت در سیستم‌های مرکز داده، به جای اینتل از ای.آر.ام استفاده می‌کند


بر اساس قراردادی که مابین شرکت‌های مایکروسافت و کوالکام منعقد شده است، راه حل سرور پلتفرم ۱۰ نانومتری سنتریک ۲۴۰۰، به پلتفرم ابری مایکروسافت آزور تزریق خواهد شد.
علاوه بر این، دو شرکت تصمیم دارند که روی نسل‌های مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیستم‌ها نیز با یکدیگر، همکاری نمایند.
البته مسلماً این قرارداد، برای اینتل، خوشایند نخواهد بود، چرا که سال‌های سال، بازار سرور مرکز داده را با پردازنده‌های خود در دست داشت و بر این اساس، برای یک مدت طولانی، با مایکروسافت همکاری می‌کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، مایکروسافت در حال حاضر، نسخه‌ای از ویندوز سرور را توسعه داده است که بر اساس تراشه‌های کوالکام کار می‌کند و البته در حال حاضر، صرفاً برای مصرف داخلی مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
البته همکاری با کوالکام ممکن است محدودیت‌هایی را برای مایکروسافت ایجاد کند، لیکن مایکروسافت اعلام کرده که نسبت به این پروژه تعهداتی دارد و به همین خاطر اهمیت بسیار زیادی برای پروژه مورد بحث، قائل است.


کوالکام علاوه بر همکاری که با مایکروسافت دارد، اعلام کرد که رسماً به بنیاد پروژه محاسبات منبع باز یا به اختصار اُ.سی.پی پیوسته است.
مشخصات سرور تازه، بر اساس پروژه المپیوس مايکروسافت تعيين شده‌ که نسل بعدي طراحي سخت‌افزار ابري و متن باز مايکروسافت است و سال گذشته در اختيار بنياد پروژه محاسبات باز قرار گرفت.

بنياد اُ.سی.پی، همکاري تازه‌اي ميان چندين توليدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار است که به ارائه پروژه‌های متن باز در زمينه طراحي سخت‌افزار و زيرساخت پايگاه داده مي‌پردازد.

کوالکام اعلام کرد که چندین سال با مایکروسافت در زمینه سرورهای مبتنی بر ای.آر.ام همکاری داشته و یک تیم مهندسی از کوالکام، در شرکت مایکروسافت کار می‌کند تا بتوانند با همکاری یکدیگر، نسخه ویندوز سرور که برای سخت‌افزار کوالکام طراحی شده را بهینه‌سازی نمایند.
چیپ‌ست سنتریک ۲۴۰۰ کوالکام که با استفاده از فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده، می‌تواند به خوبی با رقبایی همچون زنون اینتل رقابت کند.

در هر صورت به ‌نظر می‌رسد که عملکرد این پردازنده به قدر کافی خوب بوده است که مایکروسافت تصمیم گرفته از آن در مراکز داده خود استفاده کند.
 
کد مطلب: 48328
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام