۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱

بلندگوی آمازون اسرار قتل را تحویل پلیس آمریکا داد

ایتنا - آمازون اعلام کرده که در تاریخ ۳ مارس اطلاعات صوتی درخواستی را به پلیس تحویل داده است.
بلندگوی آمازون اسرار قتل را تحویل پلیس آمریکا داد
شرکت آمازون سرانجام در برابر فشار پلیس آمریکا تسلیم شد و اطلاعات مربوط به یک پرونده قتل را تحویل مقامات قضایی و انتظامی این کشور داد.

به گزارش ایتنا از فارس، اف.بی.آی مدعی بود در جریان یک نزاع منجر به قتل ممکن است اطلاعات صوتی در یک بلندگوی هوشمند اکو ساخت آمازون که در آن محل نصب شده بوده، ذخیره شده باشد و خواستار دریافت این اطلاعات بود. اما آمازون معتقد بود با این کار حریم شخصی کاربران به خطر می‌افتد و حاضر نبود در این مورد با اف.بی.آی همکاری کند.

دو طرف ماه‌ها در این زمینه با یکدیگر کشمکش داشتند و حالا آمازون اعلام کرده که در تاریخ ۳ مارس اطلاعات درخواستی را به پلیس تحویل داده است. این اطلاعات حاوی تمامی اصوات ضبط شده بر روی بلندگوی اکو در تاریخ ۲۱ و ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۵ است.

کارشناسان حقوقی بیم دارند که این اقدام آمازون رویه‌ای را ایجاد کند که به پلیس و نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی دیگر آمریکا امکان دهد به بهانه رسیدگی به پرونده‌های مختلف قضایی تلاش کنند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند. پیش از این اپل تلاش کرده بود در برابر خواست اف.بی.آی در پرونده‌ای مشابه ایستادگی کند و اف.بی.آی سرانجام برای دسترسی به اطلاعاتی که بر روی یک گوشی آیفون ذخیره شده بود به یک شرکت صهیونیستی متخصص در زمینه هک آیفون متوسل شد.
کد مطلب: 48319
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام