۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

آخرین به روزرسانی فایرفاکس برای ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا

ایتنا - موزیلا می‌گوید نسخه‌های بعدی فایرفاکس تنها بر روی ویندوز ۷ و ویندوزهای پیشرفته‌تر قابل نصب خواهند بود و از ایکس‌پی و ویستا پشتیبانی نمی‌کنند.
آخرین به روزرسانی فایرفاکس برای ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا


نسخه ۵۲ مرورگر فایرفاکس سرانجام عرضه شد و بنا بر اطلاعیه رسمی شرکت موزیلا این آخرین به‌روزرسانی مرورگر یاد شده برای ویندوزهای قدیمی ایکس‌پی و ویستاست.


به گزارش ایتنا از فارس، موزیلا می‌گوید نسخه‌های بعدی فایرفاکس تنها بر روی ویندوز ۷ و ویندوزهای پیشرفته‌تر قابل نصب خواهند بود و از ایکس‌پی و ویستا پشتیبانی نمی‌کنند.

قرار است وصله‌های امنیتی به‌روزرسان برای فایرفاکس ۵۲ به مدت یک سال دیگر هم عرضه شود و پس از آن متوقف خواهد شد. اما کاربران برای استفاده از فایرفاکس از سال ۲۰۱۸ باید به ویندوزهای جدیدتر مهاجرت کنند.

مایکروسافت از مدت‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را متوقف کرده و پشتیبانی از ویندوز ویستا هم از ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۷ یعنی حدود ۴۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد. گوگل هم از آوریل سال ۲۰۱۶ از ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا برای کروم پشتیبانی نمی‌کند.

در فایرفاکس ۵۲ از پلاگين قدیمی NPAPI که در دهه ۹۰ میلادی توسط شرکت نت‌اسکیپ معرفی شد هم پشتیبانی نمی‌شود و تنها استثنای این مورد برنامه فلاش است. اما عدم پشتیبانی از NPAPI به معنای توقف پشتیبانی از جاوا، سیلورلایت و آکروبات هم هست. مرورگر کروم از سپتامبر سال ۲۰۱۵ و Internet Explorer از سال ۲۰۱۶ چنین سیاستی را در پیش گرفته بود.

گفتنی است مرورگر Internet Explorer 11 هم از ویندوزهای ۷ و ۸.۱ و ۱۰ پشتیبانی می‌کند و البته پشتیبانی آن از نسخه‌های ActiveX جاوا و سیلورلایت ادامه دارد.
کد مطلب: 48317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام