کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رفع مشکل امنیتی ۱۱ ساله در لینوکس

18 اسفند 1395 ساعت 16:40

ایتنا- چندی پیش یک رخنه امنیتی جدید در سیستم عامل متن‌باز لینوکس کشف‌شده بود که قدمت آن به ۱۱ سال پیش بازمی‌گشت و حال توسعه دهندگان نرم‌افزاری در اقدمی سریع توانسته‌اند تا این مشکل را رفع کرده و وصله امنیتی مناسبی برای آن عرضه نمایند.




چندی پیش یک رخنه امنیتی جدید در سیستم عامل متن‌باز لینوکس کشف شده بود که قدمت آن به ۱۱ سال پیش بازمی‌گشت. حال توسعه دهندگان نرم‌افزاری در اقدامی سریع توانسته‌اند تا این مشکل را پس از مدت‌ها رفع کرده و وصله امنیتی مناسبی برای آن عرضه نمایند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی computerworld، چندی پیش شاهد کشف یک حفره امنیتی خطرناک در هسته سیستم عامل لینوکس مشهور بودیم که با استفاده از یکی از کاربردی‌ترین پروتکل‌های این سیستم عامل، دستگاه فرد کاربر را دچار مخاطره می‌کرد.

حال متخصصان امنیتی و توسعه دهندگان لینوکس اعلام کرده‌اند که سرانجام قادر به حل این مشکل شده‌اند و اکنون کاربران می‌توانند با دانلود کردن آخرین نسخه از هسته این سیستم عامل و به‌روزرسانی هسته خود در برابر این مشکل در امان باشند و از این پس دیگر نیازی به انجام فرایند پیچیده به‌روزرسانی دستی هسته سیستم عامل نیست.

 

گفتنی است که این حفره امنیتی از یکی از پروتکل‌های مهم کنترل جریان داده‌ها در لینوکس استفاده می‌کرد. این پروتکل که "کنترل ازدحام دیتاگرام" نام دارد، در خود حفره‌ای داشت که موجب می‌شد تا افراد مهاجم بتوانند از آن طریق، کنترل جریان داده‌ها در سیستم را برعهده گرفته و کدهای مخرب مدنظر خود را اجرا کنند.

البته شایان ذکر است که پیش‌ از این نیز تمامی دستگاه‌های لینوکسی در معرض خطر این حفره قرار نداشتند، زیرا فرد مهاجم برای انجام حمله خود ابتدا می‌بایست به‌صورت محلی به سیستم دسترسی پیدا می‌کرد و بدین‌ ترتیب امکان حملات راه دور برای آنها ممکن نبود.

با این‌ وجود نصب بهینه‌سازی یاد شده و وصله ارائه شده به تمامی کاربران لینوکس توصیه می‌شود.
 


کد مطلب: 48296

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48296/رفع-مشکل-امنیتی-۱۱-ساله-لینوکس

ايتنا
  https://www.itna.ir