کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی خریداران سیم‌کارت USIM از اپراتور اول انتقاد کردند

پاسخ همراه اول

خبرگزاری ايسنا , 11 اسفند 1395 ساعت 9:49

ایتنا - ممکن است برخی مشترکان همراه اول نسبت به تهیه گوشی تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از 4G اقدام و به دنبال این موضوع نسبت به تهیه USIM اقدام کرده باشند.




طی هفته‌های گذشته برخی مشترکان اپراتور اول مدعی‌ شده‌اند پس از تهیه سیم‌کارت‌های نسل ۴ این اپراتور مشکلاتی برایشان رخ داده و در برخی موارد از سوختن سیم‌کارت‌شان انتقاد می‌کنند. البته اپراتور اول تاکید دارد سیم‌کارت‌های نسل۴ همراه اول فاقد مشکل بوده و این مشکلات می‌تواند از سمت گوشی مشترک ایجاد شده باشد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اخیرا شرکت همراه اول پیامک‌هایی برای مشترکانش ارسال و به آنها اعلام کرده که در قالب طرح تشویقی این اپراتور افراد مذکور می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را به طور رایگان به USIM ارتقا دهند.

اکنون برخی مشترکان همراه اول اینگونه عنوان می‌کنند که پس از خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت usim، زمانی که آن را در گوشی تلفن همراه خود قرار می‌دهند، پین‌کدی که در قالب بسته‌سیم‌کارت به آنها ارائه شده عمل نکرده و پس از چند بار اعلام کد مربوطه، سیم‌کارت آنها از دسترس خارج شده و دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.

بدین ترتیب مشترکان در برخی موارد از سوختن سیم‌کارت‌های جدیدی که خریداری می‌کنند گله‌مند بوده‌اند، اما پیگیری این موضوع از سوی اپراتور گویای آن است که در سیم‌کارت‌های نسل چهار این اپراتور مشکلی وجود نداشته و اگر در مواردی معدود مشترکی با چنین موردی مواجه شده این احتمال وجود دارد که بدلیل عملکرد کاربر یا دستگاه مورد استفاده مشکلی به‌وجود آمده باشد.

طبق اعلام کارشناسان فنی همراه اول این احتمال وجود دارد که رخ دادن چنین مشکلی به دلیل عدم هم‌خوانی نوع گوشی با سیم‌کارت باشد. به عبارت دیگر زمانی که مشترکان نسبت به تهیه USIM اقدام می‌کنند بهتر است گوشی تلفن همراه آنها به گونه‌ای باشد که قادر به پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطی باشد، در غیر این صورت اگر USIM بر روی این گوشی‌ها قرار گیرد به دلیل عدم هم‌خوانی ممکن است ارتباطات فرد دچار مشکلاتی شود.

همچنین بنابر توضیحات ارائه شده از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، در برخی موارد که مشترکان معتقدند سیم‌کارت آنها سوخته نیز این موضوع درست نبوده و تنها ممکن است سیم‌کارت برخی مشترکان به دلیل وارد کردن اشتباه کد در حالت قفل شده قرار گیرد.

طی ماه‌های گذشته شرکت همراه اول پیامک‌هایی برای مشترکانی که از دستگاه‌های پشتیبانی کننده 4G استفاده می‌کنند ارسال کرده و به آنها اعلام کرده است در قالب طرح تشویقی این اپراتور افراد مذکور می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را به طور رایگان به USIM ارتقا دهند. البته به طور موازی اپراتور با بررسی وضعیت مشترکان خود، افرادی که دارای چنین گوشی‌هایی هستند را شناسایی کرده وعلاوه بر ارسال پیامک برای آنها این لیست را در اختیار دفاتر خود نیز قرار داده است. بدین ترتیب اگر فردی که شماره او در این لیست اشاره شده نسبت به تعویض سیم‌کارت خود اقدام کند این امکان برای او مهیاست که بدون پرداخت هزینه USIM دریافت کند.

حال ممکن است برخی مشترکان همراه اول در همین فاصله زمانی نسبت به تهیه گوشی تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از 4G اقدام و به دنبال این موضوع نسبت به تهیه USIM اقدام کرده باشند. در این شرایط با توجه به این‌که شماره این افراد در لیست تهیه شده اپراتور قرار ندارد، ممکن است برای ساعاتی نوعی عدم تطابق دیتا بیس موجب شود فرد متقاضی مشمول طرح رایگان تعویض سیم کارت نشود.

هزینه تعویض سیم‌کارت‌های عادی به USIM در اپراتور اول برای هر سیم‌کارت دائمی معادل ۷۰۰۰ تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری رقمی معادل ۵۰۰۰ تومان است که البته به مناسبت بهمن‌ماه تعویض این سیم‌کارت‌ها برای مشترکان دارای گوشی با قابلیت پشتیبانی 4G اپراتور اول در ماه یازدهم سال رایگان در نظر گرفته شده بود که تا پایان سال ادامه دارد.


کد مطلب: 48239

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48239/برخی-خریداران-سیم-کارت-usim-اپراتور-اول-انتقاد-کردند

ايتنا
  https://www.itna.ir