۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴

چالش تراشه‌های جدید ای.ام.دی برای اینتل

ایتنا - اینتل بیش از 50 سال است که حاکم بلامنازع دنیای ساخت تراشه‌‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود و ۸۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد.
چالش تراشه‌های جدید ای.ام.دی برای اینتل


اینتل که بیش از نیم قرن است حاکم بلامنازع دنیای ساخت تراشه‌‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود و ۸۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد، شاهد چالش تازه‌ای از سوی ای.ام.دی است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، ای.ام.دی به تازگی تراشه‌های سری Ryzen خود را عرضه کرده و با توجه به قدرت فراوان پردازش و قیمت نسبتا پایین این تراشه ها به نظر می‌رسد استقبال از آنها در سطح بالایی باشد.

ای.ام.دی برای طراحی و ساخت تراشه‌های Ryzen چهار سال وقت صرف کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این تراشه‌ها که نصف تولیدات مشابه اینتل قیمت دارند عملکرد بهتری دارند.

ای.ام.دی اگر چه به اندازه اینتل مورد توجه نبوده، اما برخی انواع پردازنده‌های چندهسته‌ای ساخت آن از سال‌های قبل با اقبال بازار مواجه بوده‌اند. از جمله این پردازنده‌ها می‌توان به برخی انواع پردازنده‌های هشت هسته‌ای اشاره کرد. در مقابل پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل هم بخش زیادی از بازار را تصاحب کرده‌اند.

یکی از علل اقبال بیشتر به تولیدات اینتل این است که تراشه‌های ساخت این شرکت معمولا برای فعالیت به میزان برق کمتری نیاز دارند و لذا نصب آنها بر روی لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها بیشتر است.

Ryzen ۷ 1800X یکی از تراشه‌های این سری است که تنها ۴۹۹ دلار قیمت دارد، اما به اندازه نسل هفتم تراشه‌های Core i7-6900 قدرتمند است. علاوه بر این عملکرد هر هسته این تراشه ۵۲ درصد بهتر از تولیدات رقیب است.

Ryzen ۷ ۱۸۰۰X سریع ترین تراشه سری Ryzen است و از نوع هشت هسته ای است. تراشه مذکور برای نصب بر روی رایانه های قدرتمند به منظور ویرایش ویدئو، طراحی های سه بعدی و ... قابل استفاده است. عرضه عمومی این تراشه ها از هفته آینده آغاز می شود.
کد مطلب: 48211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام