کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گامی دیگر در توسعه فناوری واقعیت مجازی

7 اسفند 1395 ساعت 15:18

ایتنا- هدست‌های واقعیت مجازی گوگل، از مدل‌های سه بعدی پویا برای نمایش چهره‌های کاربران استفاده می‌کند.




در حال حاضر، یوتیوب، هنر ویدئوهای واقعیت ترکیبی را که جهان وی.آر (واقعیت مجازی) و جهان واقعی را به طور همزمان نمایش می‌دهند، به حد کمال رسانده است. یک مثال عالی در این زمینه، ویدئوی سفر مجازی کونن اوبراین به فضای بیرون است که در هنگام بازدید او از آزمایشگاه وی.آر یوتیوب اتفاق افتاد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، گوگل قصد دارد با همکاری تیم‌های خود و با کمک یادگیری ماشین، دید کامپیوتری سه‌بعدی و تکنیک‌های رندر پیشرفته، مشکلات موجود در این هدست‌های را حل کند.
اگر تاکنون، فردی را دیده باشید که یک هدست واقعیت مجازی را روی چشمان خود گذاشته، احتمالاً متوجه عجیب و غریب بودن آن شده‌اید. این عامل به عنوان یک نکته نه چندان مثبت برای یک فناوری نوظهور، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. از همین رو «گوگل ریسرچ» و «آزمایشگاه دی دریم» با یکدیگر همکاری کردند تا راه حلی برای مشاهده چهره کاربر توسط تماشاگران پیدا کنند.


گفتنی است دو مؤسسه یاد شده ابتدا با استفاده از یک دوربین رنگی و با قابلیت تشخیص عمق، مدلی سه بعدی از چهره کاربر تهیه کردند که پردازش آن در حدود یک دقیقه زمان می‌برد.
سپس آنها از یک نسخه اصلاح‌شده از هدست اچ.تی.سی وایو استفاده کردند که قادر است حرکت چشم را دنبال کند. بعد از آن کاربر در مقابل یک صفحه سبز رنگ قرار می‌گیرد و در حین اینکه در حال تجربه واقعیت مجازی است، محیط واقعیت مجازی مشاهده‌شده توسط او به بُعد زمینه افزوده خواهد شد.

شایان ذکر است که برای تصویربرداری از یک دوربین همگام و کالیبره شده با هدست استفاده می‌شود. در نتیجه امکان جایگزینی هدست واقعیت مجازی با مدل سه‌بعدی از چهره کاربر فراهم خواهد شد.

همچنین از آنجا که نمایش مدل سه‌بعدی چهره می‌تواند کمی غیرطبیعی به نظر برسد، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا از یک هدست نامرئی روی تصویر نام‌نویسی‌شده استفاده کنند تا احتمال پرت شدن حواس بیننده را کاهش دهند.

در مجموع، کاملاً پیداست که گوگل قصد دارد با بررسی روش‌های مختلف برای هدست‌های مورد بحث، یک هدست کارآمد و مناسب در اختیار کاربران قرار دهد.
 


کد مطلب: 48155

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48155/گامی-دیگر-توسعه-فناوری-واقعیت-مجازی

ايتنا
  https://www.itna.ir