۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸

اپل استارتاپ فعال در زمینه فناوری تشخیص چهره را خرید

ایتنا- مطابق تبلیغات این استارت‌آپ، نرم‌افزار امنیتی آنها از هوش مصنوعی برای شناسایی و یادگیری ویژگی‌های مختلف چهره مالک دستگاه بهره گرفته، و می‌تواند با دقت بسیار بالا عملیات تشخیص را انجام دهد.
اپل استارتاپ فعال در زمینه فناوری تشخیص چهره را خرید


اخیراً اخبار زیادی در مورد تغییرات شایان توجه در نسل بعدی محصول اصلی شرکت اپل،‌ یعنی آیفون منتشر شده که بخش زیادی از آن در مورد استفاده از تکنولوژی بیومتریک در آن است.
اما اکنون به نظر می‌رسد شایعات اخیر در مورد بکارگیری فناوری احراز هویت بیومتریک از طریق تشخیص چهره در آیفون توسط اپل به تدریج رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

این گمان به ویژه پس از آن قوت گرفت که خبر تصاحب یک شرکت استارت‌آپ توسط کمپانی اپل منتشر شد. این استارت‌آپ اختصاصاً در زمینه فناوری تشخیص چهره فعالیت می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز و به نقل از انگجت، به تازگی یکی از کارشناسان این شرکت در یکی از ارائه‌های کنفرانسی علمی، از قابلیت تشخیص چهره‌ جدید اپل صحبت نموده و عنوان کرده است که این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشینی، تشخیص چهره را به آیفون اضافه می‌کند.
مطابق این اخبار، قابلیت تشخیص چهره به عنوان یک به‌روزرسانی برای سرویس Photos عرضه خواهد شد و می‌تواند تصاویر را بر اساس اشخاص حاضر در آنها مرتب کند.


هنوز در خصوص شرایط این معامله، خبری در دست نیست، اما هزینه آن چند میلیون دلار برآورد شده است. به گفته مدیر عامل کمپانی اپل، امید می‌رود این برنامه جدید، قابلیت بی‌همتایی به کیفیت ارائه خدمات اپل بیفزاید.
گفتنی است که این استارتاپ جدید که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، قادر است فناوری تشخیص چهره را جایگزین روش‌های امنیتی دیگری همچون رمز عبور یا تشخیص اثر انگشت نماید و یا حتی همه این رویکردها را در ترکیب با یکدیگر به کار بندد.

مطابق تبلیغات این استارت‌آپ، نرم‌افزار امنیتی آنها از هوش مصنوعی برای شناسایی و یادگیری ویژگی‌های مختلف چهره مالک دستگاه بهره گرفته و می‌تواند با دقت بسیار بالا، عملیات تشخیص را انجام دهد.

شایان ذکر است در شایعات زیادی که طی هفته‌های اخیر در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در کنار دیگر روش‌های احراز هویت بیومتریک در آیفون‌‌های بعدی به گوش رسیده، گفته شده که این تکنولوژی جایگزین تاچ‌آی‌دی خواهد شد و یا آن را تکمیل خواهد نمود.
با این حال هنوز مشخص نیست آیا در مدل برتر آیفون سال جاری که فعلاً با نام آیفون هشت (iPhone 8) شناخته می‌شود، شاهد بکارگیری این قابلیت خواهیم بود یا خیر.
 
کد مطلب: 48127
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام