۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶

بیل گیتس: لزوم پرداخت مالیات برای بعضی از ربات‌ها

ایتنا- پول مالیات ربات‌ها باید از محل صرفه‌جویی شرکت‌هایی تأمین شود که با جایگزین کردن نیروهای انسانی با ربات درآمد خود را افزایش داده و در عوض مخارجشان را کاهش داده‌اند.
بیل گیتس: لزوم پرداخت مالیات برای بعضی از ربات‌ها


بیل گیتس که یکی از بنیانگذارن مایکروسافت است، اخیرا اعلام کرده که ربات‌هایی که در مشاغل انسانی به کار گرفته می‌شوند، باید مالیات بپردازند.
بیل گیتس در مصاحبه با ‌وب‌سایت کوارتز گفت: قطعاً باید بخشی از مالیات از بخش اتوماسیون حاصل می‌شود. هم‌اکنون شاهد این واقعیت هستیم که کارکنان کارخانه‌ها، باید مالیات بر درآمد، مالیات تأمین اجتماعی و... بپردازند. پس اگر یک ربات هم در این مشاغل قرار گیرد هم باید همین مالیات‌ها را با همین میزان پرداخت کند.

گیتس بر این باور است که دولت‌ها باید برای شرکت‌هایی که از ربات استفاده می‌کنند، مالیات وضع کنند تا از این طریق، سرعت رشد و گسترش اتوماسیون، باعث تاثیر منفی روی نیروی انسانی و کاهش استخدام افراد نگردد.


به گزارش ایتنا به نقل از گجتس‌نو، این کارآفرین و صاحبنظر جهانی آی‌تی همچنین اظهار داشت که وضع مالیات برای ربات‌ها باعث می‌شود افرادی که از اشخاص مسن‌تر مراقبت می‌کنند یا با کودکان در مدارس سر و کار دارند، از نظر مالی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند و نیازهای آنها به خوبی تأمین شود.
استدلال بیل گیتس این است که دولت‌ها باید بیشتر به این مسائل و جنبه‌های انسانی موضوع اهمیت دهند و بعد از آن روی کسب و کار و سایر مسائل تمرکز نمایند.


گیتس، بعنوان یکی از رهبران عرصۀ هوش مصنوعی گفت که در چارچوب دیدگاه نظری قانونگذاران اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی که از ربات استفاده می‌کنند، به کارکنانی که مشاغل خود را از دست داده‌اند، اهمیت چندانی نمی‌دهند، چرا که می‌توانند با صرف هزینۀ کمتر، ربات‌ها را به کار بگیرند.

بنظر گیتس، تنها راه جلوگیری از این بحران آن است که سطح مالیات افزایش یابد تا از این طریق سرعت گسترش نامتوازن اتوماسیون کمتر شود.
به عقیده وی، پول مالیات ربات‌ها باید از محل صرفه‌جویی شرکت‌هایی تأمین شود که با جایگزین کردن نیروهای انسانی با ربات درآمد خود را افزایش داده و در عوض مخارجشان را کاهش داده‌اند.

شایان ذکر است بررسی‌های موسسه مک‌کنزی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۵، استفاده از ربات‌ها در جهان، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف را از پرداخت حدود ۱۵ تریلیون دلار پول به عنوان دستمزد معاف می‌کند که ۲.۷ تریلیون دلار از این رقم مربوط به آمریکاست.
 
کد مطلب: 48122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام