کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا فیس‌بوک جهان را نجات خواهد داد؟

3 اسفند 1395 ساعت 10:26

ایتنا – مدیرعامل فیس‌بوک ابراز امیدواری می‌کند که شرکت وی با کمک کاربران و هوش مصنوعی در راستای ایجاد یک جامعه جهانی گام بردارد.




«آیا ما در جهت ساخت جهانی گام برمی‌داریم که خواهان آن هستیم؟» این پرسشی است که مارک زاکربرگ موسس مطرح‌ترین شبکه اجتماعی جهان روز پنج‌شنبه برای پاسخ به آن، نامه‌ای باز به جامعه فیس‌بوک نوشت.


به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، پاسخی که زاکربرگ ارائه داده، این است که امیدوار است شرکت وی یعنی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان در شکل‌دهی آنچه که وی جهان بهتری می‌پندارد، سهم داشته باشد.
او می‌گوید: «اکنون برای پیشرفت نیازمند آن هستیم که انسان‌ها گرد هم بیایند؛ البته نه فقط مانند شهرها یا تنها در قالب ملت‌ها؛ بلکه به عنوان یک جامعه جهانی.»

این نامه ۵۷۰۰ کلمه‌ای، حاکی از تلاش وی برای بیان مجدد مأموریت فیس‌بوک است. این شرکت همچنان به ایجاد ارتباط میان مردم خواهد پرداخت؛ اما به کاربرانش هم کمک خواهد کرد تا به جامعه جهانی بپیوندند.
زاکربرگ در پست خود یک مأموریت پنج بخشی برای فیس‌بوک ترسیم می‌کند: ایجاد جوامع پشتیبان، ایمن، آگاه، فعال و فراگیر.

البته این روند به معنای تغییر فیس‌بوک نخواهد بود؛ اما می‌تواند آغاز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی زاکربرگ باشد و شاید منجر به ایجاد ویژگی‌ها و ابزارهایی گردد که دارای گرایش سیاسی هستند.


زاکربرگ می‌نویسد: «اکنون بزرگ‌ترین فرصت‌های ما، در عرصه جهانی مطرح هستند – همچون گسترش ثروت و آزادی، ترویج صلح و درک و بیرون کشیدن مردم از ورطه فقر، و شتاب بخشیدن به تولید علم.»
او ادامه می‌دهد: «بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ما نیز به پاسخ‌های جهانی نیاز دارند – همچون پایان دادن به تروریسم، مقابله با گرمایش جهانی، و پیش‌گیری از بیماری‌ها.»

این نخستین‌باری نیست که زاکربرگ در امور اجتماعی و سیاسی جهانی هم ورود می‌کند و مطمئناً آخرین بار آن هم نخواهد بود.

زاکربرگ در سال گذشته نیز از جایگاه خود برای اعتراض علیه عقاید ملی‌گرایانه افراطی که شالوده سیاست بریتانیا و امریکا را تشکیل داده است، استفاده کرد.
 


کد مطلب: 48095

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48095/آیا-فیس-بوک-جهان-نجات-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir