۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶

برگزاری نخستین سمینار «مقابله با نقض مالکیت فکری در فضای کسبوکار» در ایران

ایتنا - پروژه‌ باسکپ که از سال ۲۰۰۴ در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) شروع شد، اقدامات تجاری برای جعل و سرقت دارایی‌های فکری در سراسر جهان را شامل می‌شود و در طی سال‌های گذشته تاثیر درخور توجهی در شناسایی مالکیت فکری و تعهدات مقامات محلی در جهان گذاشته است.


نخستین سمینار مقابله با نقض مالکیت فکری در فضای کسب‌وکار ایران با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از چالش‌های موجود و تجارب دیگر کشورها، چهارشنبه چهارم اسفند در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش رسیده به ایتنا هدف از برگزاری این سمینار آشناسازی جامعه تجاری ایران با مفهوم مالکیت فکری، توسعه فرهنگ‌سازی برای رعایت آن، همچنین ترغیب و الزام نهادهای اجرایی به مبارزه با جعل و سرقت اموال فکری است. به همین منظور این سمینار با حمایت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و در ارتباط با یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بین‌المللی مرتبط با این موضوع یعنی BASCAP برگزار می‌شود.

پروژه‌ باسکپ (Business action to stop conterfeiting and piracy) که از سال ۲۰۰۴ در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) شروع شد، اقدامات تجاری برای جعل و سرقت دارایی‌های فکری در سراسر جهان را شامل می‌شود و در طی سال‌های گذشته تاثیر درخور توجهی در شناسایی مالکیت فکری و تعهدات مقامات محلی در جهان گذاشته است.

سمینار مقابله با نقض مالکیت فکری در فضای کسب و کار ایران با سخنرانی آقای «استتفان فالیا» مدیر اجرایی باسکپ در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، هم‌چنین تعدادی از متخصصان مالکیت فکری، صاحبان کسب‌وکار، مدیران عامل شرکت‌ها و استادان دانشگاه برگزار خواهد شد.
همچنین در قالب دو پنل تخصصی شامل «محورهای کاربردی پروژهی باسکپ در ایران» و «نرم‌افزارهای تقلبی و نقد نظام حقوقی مالکیت فکری در ایران» موضوعات مختلف در این زمینه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

برگزارکنندگان این سمینار «کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی (ICC)»، «شرکت همکاران سیستم» و با حمایت سازمان‌هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

این سمینار روز چهارشنبه، ۴ اسفند ۹۵، ساعت ۸ صبح در محل اتاق بازرگانی واقع در خیابان طالقانی، شماره ۱۷۵، طبقه دهم آغاز به کار میکند.
حضور در این سمینار آزاد است و علاقه‌مندان میتوانند از نشانی زیر برای ثبت نام در آن اقدام کنند:
Www.icc-iran.org
 
کد مطلب: 48068
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام