کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سهم بلک‌بری از بازار گوشی هوشمند تقریباً صفر شد

1 اسفند 1395 ساعت 16:09

ایتنا- علیرغم اینکه بازگشت به بازار برای بلک‌بری بسیار دشوار است، اما این کمپانی می‌خواهد مجدداً پا به عرصه رقابت بگذارد.




خبرها، حاکی از صفر شدن سهم بلک‌بری از بازار گوشی‌های هوشمند است و بلک‌بری تقریباً جایگاه خود را در بین مشتریان از دست داده است، البته وضعیت ویندوز هم بهتر از بلک‌بری نیست. بدین ترتیب بلک‌بری باید تمام تلاش خود را برای برگشتن به بازار به کار گیرد و به هر شکل ممکن، جایگاه سابق خود را بازیابد.
البته، این شرکت مسیر پیچیده و دشواری در پیش دارد چون هر یک از شرکت‌های مطرح فعلی، بسیار قوی در بازار حضور دارند و طبعاً به هیچ وجه حاضر به واگذاری جایگاه خود به دیگران نیستند.

تحلیلگران موسسه گارتنر، برآورد کردند که پلتفرم بلک‌بری که روزی جایگاه ممتازی در بازار داشت، در سه ماه آخر سال ۲۰۱۶، تقریباً هیچ سهمی از بازار را به خود اختصاص نداده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، در این مدت تعداد محصول عرضه شده این شرکت به بازار، حتی از نصف تعدادی که سیستم عامل‌های دیگر وارد بازار کردند هم کمتر است. البته کاملاً قابل انتظار بود که با توجه به اُفت بلک‌بری در سال‌های گذشته، مشتریان کم‌کم به سمت گوشی‌های اندروید رفتند و روی خدمات این سیستم عامل، متمرکز شدند.
با همه این توضیحات و علیرغم اینکه بازگشت به بازار برای بلک‌بری بسیار دشوار است، اما این کمپانی می‌خواهد مجدداً پا به عرصه رقابت بگذارد.


مطابق آمار، وضعیت مایکروسافت هم چندان بهتر از بلک‌بری نیست. سهم مایکروسافت از فضای بازار تلفن همراه، از ۱.۱ درصد در پایان سال ۲۰۱۵، به ۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ رسید. بازاری که مایکروسافت در سال گذشته تجربه کرد، این شرکت را با فاصله‌ای بسیار اندک، بعد از بلک‌بری قرار داد.
با این اوصاف، دو پلتفرم اصلی (سیستم عامل)، تمام سهم بازار را به خودشان اختصاص دادند: اندروید با ۸۱.۷ درصد و آی.او.اس با ۱۷.۹ درصد، تمام سهم بازار را در اختیار داشتند.

حتی برند سامسونگ هم بخش زیادی از سهم خود در بازار را از دست داد. این شرکت، با افت سه درصدی، ۱۷.۸ درصد سهم بازار را در اختیار داشت.
گارتنر اعلام کرد که این افت سه درصدی، دو دلیل عمده دارد؛ دلیل اول، شکست پروژۀ گلکسی نوت ۷ است که در روند پیشرفت سامسونگ، خلل بزرگی ایجاد کرد. دلیل دوم هم، وجود رقبای چینی مثل هواوی و بی.بی.کی است.

هر چند سرعت رشد اپل به اندازه شرکت‌های چینی نبود، اما با این حال، ۱۷.۹ درصد از سهم بازار، کافی بود تا او را در صدر شرکت‌های گوشی هوشمند قرار دهد.
 


کد مطلب: 48065

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48065/سهم-بلک-بری-بازار-گوشی-هوشمند-تقریبا-صفر

ايتنا
  https://www.itna.ir