۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱

تلاش گوگل برای مقابله با انتشار اخبار جعلی

ایتنا- گوگل نهایت تلاش خود را برای مبارزه با کمپین اخبار جعلی آنلاین به کار می‌گیرد.
تلاش گوگل برای مقابله با انتشار اخبار جعلی


تولید و انتشار اخبار جعلی در پهنه وب، بتدریج به یک معضل عمده تبدیل می‌شود و در این میان، کمپانی‌های بزرگ به طراحی و اجرای راه حل‌های مناسب و مؤثر روی آورده‌اند.
به گفته فیلیپ شیندلر (Philipp Schindler)، مدیر ارشد تجاری شرک گوگل در کنفرانس کد مدیا (Code Media) که در کالیفرنیا برگزار شد: «ما باید مسئله اخبار جعلی مربوط به گوگل را که اخیراً در فضای آنلاین منتشر شده‌اند، بیش از پیش جدی تلقی نماییم و چاره‌ای برای از میان برداشتن این مانع بیندیشیم.»


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ریکود، گسترش اخبار نادرست در فضای آنلاین، مسئله‌ای است که شرکت‌های بزرگ آی‌تی بر روی حل آن اتفاق نظر دارند. در همین راستا، کمپانی گوگل که عملاً از منابع بزرگ انتشار اخبار است، تلاش‌هایی را برای قطع همکاری با ناشران اخبار جعلی در یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی خود انجام داده است.
گوگل همچنین، برای اخباری که با توجه به واقعیت‌های موجود، مبهم و یا احتمالاً نادرست به نظر می‌رسند، برچسب‌هایی در نظر گرفته است تا با تفکیک آنها از اخبار موثق، به تدریج این معضل را کم‌رنگ‌تر نماید.


نکته مهم این است که به گفته شیندلر، اخبار جعلی و نادرست، عموماً به صورت ماهرانه تنظیم می‌شوند و بنابراین اغلب به سختی می‌توان به مرزهای واقعیت بین اخبار جعلی و اخبار صحیح و رسمی پی برد. وی همچنین تأکید کرده که برای پیشرفت در حل این معضل، به ناچار شاهد نوعی ایجاد محدودیت در انتشار اخبار خواهیم بود.

شایان ذکر است که موضوع ساخت و انتشار اخبار نادرست، همواره در فضای آنلاین به عنوان یک مشکل واقعی شناخته شده است، اما اخیراً و در برخی تحولات مهم، این مسئله به شکلی وسیع‌تر و سازمان‌یافته‌تر خود را نشان داد،‌ به گونه‌ای که برخی مقامات دولتی و نیز مدیران شرکت‌های آی‌تی، آن را به عنوان معضلی که باید برای آن چاره‌اندیشی جدی نمود مطرح کردند.
در این میان مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان یکی از منابع مهم این معضل، راهکارهای خود را پیگیری کردند.

بنا به گزارش‌های معتبر، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در این خصوص اعلام کرده که با ایجاد مانع تجاری، جلوی سایت‌ها و اخبار جعلی را خواهد گرفت.
از سوی دیگر چندی پیش اخباری محلی در سایت گوگل منتشر شده بود که حاوی اطلاعات نادرست در خصوص برخی محصولات سیستم‌های مبتنی بر آی‌او‌اس بود. شاید روی سخن شیندلر با این اخبار جعلی باشد که گوگل را در معرض اتهام قرار داده بود.

در واقع این دو کمپانی قرار نیست الگوریتم جست‌وی خود را تغییر دهند، بلکه قصد دارند راه‌های افزایش کلیک بر روی اخبار جعلی از طریق شبکه تبلیغات فیس‌بوک و گوگل را مسدود نمایند.
 
کد مطلب: 48040
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام