کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش گوگل‌مپ برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی

28 بهمن 1395 ساعت 19:55

ایتنا- گوگل‌مپ، به تازگی این امکان را به کاربرانش می‌دهد که لیست‌ مکان‌های علاقه خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.




گوگل‌مپ، به تازگی قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به آنها اجازه می‌دهد لیست‌هایی از مکان‌ها و موقعیت‌های مورد علاقه خود تهیه کرده و علامتگذاری نمایند. با این ویژگی تازه، کاربران لیستی از موارد مورد علاقه خود تهیه می‌کنند و این امکان را دارند که این لیست را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.
همچنین کاربران می‌توانند لیست نقاط مورد علاقه دوستان خود را دنبال کنند یا آن را از طریق پیام، ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی یا شبکه‌های اجتماعی برای دیگران ارسال کنند.

ارائه این قابلیت‌ها توسط گوگل‌مپ، یک سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند: آیا گوگل‌مپ، می‌کوشد تا به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود؟


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، به روزرسانی گوگل‌مپس که در اختیار کاربران آی.او.اس و اندروید قرار گرفته است، یک راه مناسب برای سازماندهی تمام نقاط مورد علاقه از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، موزه‌ها و کافی‌شاپ‌های مورد نظر به حساب می‌آید.
به نظر می‌رسد گوگل در این فکر است که افراد می‌خواهند از این اپلیکیشن برای افزایش اطلاعات خود در مورد مکان‌های خوب محلی استفاده کنند. بنا برای لیست‌ اماکن خوب و مورد علاقه را می‌توان با استفاده برنامۀ لوکال گاید گوگل، ایجاد کرد.


گفتنی است که گوگل، با این فرض کار می‌کند که مردم می‌خواهند استفاده‌های بیشتری از گوگل‌مپ داشته باشند، در حالی که سرویس گوگل‌مپ، در ابتدا صرفاً با این هدف طراحی شده که شخص را به سادگی از نقطه الف به سمت نقطه ب راهنمایی کند.
این غول جست‌وجو، به تازگی هزاران قابلیت جدید از جمله توانایی ورود به اوبر یا لیفت در حین استفاده از این اپلیکیشن را اضافه کرده است.

گفتنی است که یکی از قابلیت‌های جدید گوگل‌مپ، این است که به کاربر نشان دهد که در حوالی او، چه نقاطی برای پارک کردن خودرو، مناسب است.
توانایی به اشتراک گذاشتن لیست موقعیت‌ها با دوستان و خانواده، بیشتر شبیه قابلیت‌های فیس‌بوک است که البته گوگل را با یک چالش روبرو کرده است. چالش این است که واقعاً کاربران، می‌خواهند چه استفاده‌ای از گوگل‌مپس داشته باشند؟ و آیا با تعریف اولیه این محصول، سازگار است؟

گوگل با فراهم کردن نقشه‌های سراسر جهان و تلاش‌های فشرده، توانسته بار سنگینی را از دوش کاربران بردارد و کار آنها را بسیار آسان کرده است و اکنون به نظر می‌رسد به دنبال آن است که تا جایی که امکان دارد، این اپلیکیشن را توسعه دهد.
 


کد مطلب: 48018

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48018/تلاش-گوگل-مپ-تبدیل-شدن-یک-شبکه-اجتماعی

ايتنا
  https://www.itna.ir