۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷

پردازنده نسل هشتم اینتل، تحول چندانی ایجاد نخواهد کرد

ایتنا- با اینکه پردازنده‌های نسل هشتم تحولات چندانی ارائه نمی‌دهند اما پیشرفت نسبتا مناسبی داشته‌‌اند.
پردازنده نسل هشتم اینتل، تحول چندانی ایجاد نخواهد کرد


سری جدید پردازنده‌های اینتل در راهند؛ این پردازنده جدید ممکن است توجه شما را بیشتر معطوف لپ‌تاپ‌های کم ولتاژ و تراشه‌های سری Y کند. از همیشه واضح‌تر است که هر روز شاهد تحولات جزئی تراشه‌های اینتلی هستیم.

این روزها اخبار و شواهد زیادی حاکی از طراحی پردازشگرهای نسل هشتم اینتل از سری کور (Core) هستند که احتمالاً در نیمه دوم سال جاری به طور کامل عرضه شوند. گفته می‌شود پردازشگرهای مزبور با فرآیندهای 14 نانومتری ساخته شده‌‌اند. این چهارمین مرتبه است که با این روش ساخته می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، کمپانی اینتل از ایجاد این تراشه‌های الکترونیکی خود چندان مطمئن نیست، اما ادعا می‌کند که همچون پردازشگرهای نسل هفتم، بتواند حدود ۱۵% بهبود در راندمان را به همراه داشته باشد.
اینتل در یک نشست با سرمایه‌گذاران خود اطلاعاتی را در زمینه پردازنده‌های Intel Coffee Lake Platform منتشر کرده است. البته پردازنده‌های نسل هفتم نیز که از اواخر سال گذشته وارد بازار شدند، این قابلیت را داشته‌اند.


اما از نگاه تحلیلگران، از وجود یک چیز می‌توان مطمئن بود: هنگامی‌که پردازنده‌های ده نانومتری و با تأخیر اینتل در نهایت وارد عرصه شوند، دیگر شاهد سوئیچ‌های عمده در فناوری‌های جدید نخواهید بود.
اینتل ادعا کرده این پردازنده‌ها با توجه به قطعات مورد استفاده، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و نسخه‌های اول آن تقریباً ارتقاء یافته است.

ممکن است این تصمیم، چالش‌هایی در عرصه پردازنده‌های ده نانومتری ایجاد نماید و همین امر شاید باعث نارضایتی مقامات کمپانی اینتل گردد. جدا از همه این‌ها، باید در نظر داشت که غول‌های موبایل همچون کوالکام (Qualcomm) هم اکنون هم در حال ساخت و عرضه پردازنده‌های ده نانومتری در همین سال هستند.
 
کد مطلب: 47995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام