۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

جنگ‌های ابری، با کاهش قیمت تشدید می‌شود

ایتنا- مایکروسافت، قیمت سرویس Azure را به شکل قابل توجهی کاهش داده و در برخی از موارد، قیمت را تا 61 درصد کاهش داده است.
جنگ‌های ابری، با کاهش قیمت تشدید می‌شود


اخیراً شرکت مایکروسافت، قیمت سرویس Azure را به نسبت قابل توجهی کاهش داده و در برخی از موارد، قیمت را تا ۶۱ درصد کاهش داده است.
ونکات گاتمننی (Venkat Gattamneni)، مدیر بازاریابی محصول مایکروسافت Azure، به تازگی در پستی نوشت: ما بر این باوریم که ارائه یک پلتفرم جامع ابری، نه تنها به توانمندی مشتریان در نوآوری‌هایشان کمک می‌کند، بلکه این نوآوری‌ها با بهترین قیمت‌های ممکن انجام می‌شود.
وی همچنین افزوده: بدین منظور، کاهش قابل توجه و گسترده‌ای در قیمت‌های چندین خانواده از ماشین مجازی Azure و انواع ذخیره‌سازی اتفاق افتاده است و امیدواریم که این کاهش قیمت‌ها، موانع موجود بر سر راه مشتریان را بیش از پیش بردارد و به تغییر و تحولات ابری، سرعت بیشتری ببخشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، مایکروسافت اعلام کرد که قیمت‌ها را برای سری F نمونه‌های بهینه‌سازی شده و بیسیک نمونه‌های A1 به ترتیب تا ۲۴ و ۶۱ درصد کاهش داده است و همچنین قصد دارد که در آینده‌ای نزدیک، قیمت‌ها را برای نمونه‌های سری D نیز کاهش دهد.
مایکروسافت ضمناً قیمت‌ سرویس‌های بلاب استورج را برای مشتریان دارای حساب تا ۳۸ درصد کاهش داده است.


این کاهش قیمت‌ها، تازه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اتفاقی است که در این عرصه افتاده است، زیرا ارائه دهندگان، در یک دهه گذشته، هیچ‌وقت قیمت‌های خود را تا این حد کاهش نداده بودند. هدف از این کاهش قیمت‌ها، جذب مشتریان مرتبط با محصولات یا خدمات شرکت است.

گفتنی است که یکی از بزرگ‌ترین رقبای مایکروسافت در این زمینه، سرویس‌های وب آمازون یا AWS است که در نوامبر، آخرین تغییرات را در قیمت‌های خود اعمال کرد، ضمن اینکه این شرکت از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۰۶، قیمت‌ها را بیش از ۵۰ بار کاهش داده است.

مایکروسافت و آمازون، دو غول در حوزه ارائه خدمات ابری به مشتریان تلقی می‌شوند. ای.دبلیو.اس شرکت آمازون ۱۴.۱ میلیارد دلار و مایکروسافت Azure معادل ۳ میلیارد دلار، در سال فروش دارند.
همچنین گوگل کلود پلتفرم آلفابت، در جایگاه سوم قرار گرفته و اخیراً به عنوان بخشی از کارهای خود اعلام کرد که یک قرارداد پنج ساله دو میلیارد دلاری با سرویس پیام‌رسانی اسنپ‌چت منعقد کرده است.
 
کد مطلب: 47993
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام