۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵

تشعشعات رادیواکتیو ربات پاکسازی ژاپنی را از پا درآورد

ایتنا - تشعشعات شدید موجود در محوطه این نیروگاه هسته‌ای موجب داغ شدن شدید دوربین و از کارافتادن آن شد که دسترسی محققان به تصاویر درون نیروگاه را قطع کرد.
تشعشعات رادیواکتیو ربات پاکسازی ژاپنی را از پا درآورد


رباتی که برای پاکسازی راکتور فوکوشیما و تحقیق در مورد شرایط آن به داخل این راکتور فرستاده شده بود به علت شدت تشعشعات رادیواکتیو از کار افتاد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، تشعشعات شدید موجود در محوطه این نیروگاه هسته‌ای موجب داغ شدن شدید دوربین و از کارافتادن آن شد که دسترسی محققان به تصاویر درون نیروگاه را قطع کرد.

از زمان وقوع زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ در ژاپن این اولین بار است که رباتی به درون نیروگاه فوکوشیما فرستاده می‌شود. ربات یاد شده در هر ساعت فعالیت تشعشاتی به شدت ۶۵۰ سیورت را تحمل کرده است. بعد از گذشت دو ساعت طراحان ربات ماموریت آن را لغو کرده و ربات مذکور را به منظور تحلیل شرایط بازگرداندند. این ربات به گونه‌ای طراحی شده بود که بتواند تشعشاتی به شدت ۱۰۰۰ سیورت را تحمل کند.

شدت تشعشعات فعلی این نیروگاه به حدی است که می‌تواند یک انسان را به سرعت بکشد. بعد از خراب شدن دوربین‌های این ربات، گروه تحقیقاتی تصمیم گرفت آن را بازگرداند تا جلوی نابودی کامل ربات یاد شده گرفته شود. بررسی‌ها نشان داده بر اثر تشعشعات رادیواکتیو لایه‌هایی از بدنه و توری‌های فلزی آن آب شده و عایق کابل‌های آن از بین رفته است.

قرار است این ربات دروازه‌های ورودی به راکتور را با استفاده از آب فشار بالا پاکسازی کند تا زمینه برای ارسال ربات دیگری برای بررسی شدت خسارات وارده فراهم شود. اما ظاهرا تحقق این هدف به زمان و تمهیداتی فراتر از سطح انتظار اولیه نیازمند است.
کد مطلب: 47980
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام