۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶

احتمال حذف میلیون‌ها برنامه پلی‌استور توسط گوگل

ایتنا- گوگل طی بیانیه‌ای سیاست خود مبنی بر محدود نمودن توسعه‌دهندگان در ارائه یک رویکرد حفظ امنیت خصوصی داده‌ها را اعلام نموده و خواستار حفظ اطلاعات شخصی و بسیار حساس کاربران خود شده است.
احتمال حذف میلیون‌ها برنامه پلی‌استور توسط گوگل


مطابق گزارشی که به تازگی در وب‌سایت نکست‌وب (Next Web) منتشر شده است، گوگل به برخی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری هشدار داده که پاره‌ای از برنامه‌های کاربردی آنها در زمینه رعایت حریم خصوصی داده‌ها مشکل دارند و بنابراین حذف این برنامه‌ها طی ماه آینده بسیار محتمل خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی ورلد، روزانه به طور مستمر انبوهی از برنامه‌ها از سوی برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان، طراحی و در پلی‌استور گوگل قرار می‌گیرند که رعایت قواعد و قوانین در مورد بسیاری از آنها زیر سؤال است.
به عنوان مثال، چنانچه نگاهی به برنامه‌های پلی‌استور بیندازید، بی‌شک با خیل عظیمی از بازی‌های زامبی روبرو خواهید شد. این برنامه‌ها اغلب به بدگویی سایر برنامه‌ها پرداخته و یا محتوایی را ارائه می‌دهند که اصلاً مناسب نیست. با این وجود، شما نمی‌توانید تجزیه‌ و‌ تحلیل مناسبی به هنگام خرید چنین برنامه‌هایی داشته باشید.


همچنین در هنگام نصب هر برنامه، ممکن است مجوزهایی از کاربر درخواست گردد که همین موضوع هم در زمینه حریم خصوصی کاربران حائز اهمیت است. بر اساس نیازمندی‌های گوگل، این مجوزها شامل دسترسی به دوربین عکاسی، میکروفون، اطلاعات حساب و یا دسترسی به تلفن همراه بوده که نیازمند افشای شفافی در خصوص چگونگی اجرای داده‌های کاربران است.

هنوز معلوم نیست چه تعداد از این برنامه‌ها مشمول این قانون شده‌اند، اما طبق برآورد نکست‌وب، تعداد آنها به چند میلیون برنامه خواهد رسید.
به نظر می‌رسد این سیاست برای برای بسیاری خوشایند نیست و به همین دلیل اجرای آن برای گوگل کمی دشوار باشد، اما آغازی است برای ایجاد برنامه‌های جدیدتر.

گوگل در قالب رهنمودهایی مختصر به توسعه‌دهندگان هشدار می‌دهد: چنانچه برنامه شما اطلاعات حساس را جمع‌آوری کند که تقریباً با برنامه‌های شرح‌دهنده نامربوط باشد، باید ابتدا معلوم شود که داده‌های کاربران چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این حرکت ممکن است تأثیر منفی بر اعتبار میلیون‌ها برنامه برجای بگذارد. اما تأثیرات آن بر روی کاربران به مراتب بیشتر و مثبت خواهد بود و آنها را مجبور به خرید برنامه‌هایی قانونی می‌کند.
می‌توان گفت گوگل نه تنها برنامه‌های پلی‌استور را پاک‌سازی می‌کند، بلکه به فکر حفظ امنیت کاربران نیز هست.
 
کد مطلب: 47977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام