۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲

فناوری ساختمان‌های هوشمند

ایتنا – ایده اصلی هوشمندسازی ساختمان‌ها، ایجاد تجارب بهتر برای کارکنان و میهمانان و نیز صرفه‌جویی در پول و انرژی می‌باشد.
فناوری ساختمان‌های هوشمند


شرکت سیسکو مایل است فضاهای کاری را به ساختمان‌های دیجیتالی تبدیل کند. این غول صنعت آی‌تی برای این منظور، مجموعه‌ای از محصولات و نوآوری‌هایی در شبکه پدید آورده که امیدوار است بتواند سرعت بیشتر، صرفه‌جویی در هزینه، امنیت و تجارب کاربری بهتری در پی داشته باشد.
بدین ترتیب، این شرکت در حال راه‌اندازی محصولاتی است تا فضاهای کاری را به ساختمان‌های هوشمند تبدیل کند.


به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، شرکت سیسکو روز گذشته از یک سوییچ جدید رونمایی کرد که به ویژه برای ساختمان‌های دیجیتالی طراحی شده و «سوییچ سری ساختمان دیجیتالی سیسکو» نام دارد.
این اقدام به عنوان بخشی از یک چشم‌انداز گسترده‌تر تلقی می‌شود که ساختمان‌ها را به فضاهای بهتری برای افراد تبدیل می‌کند.

برای نمونه، فرض کنید چه می‌شد اگر شما به یک فروشگاه پا می‌گذاشتید و چراغ‌های کف فروشگاه طوری روشن می‌شدند تا شما را به سوی محصول دلخواهتان (مثلاً شامپویی که دوست دارید) راهنمایی کنند؟
یا وارد یک فضای کاری مشترک می‌شدید و اتاق، شما را شناسایی و نور و درجه حرارت را بر حسب سلیقه شما تنظیم می‌کرد؟

سیسکو می‌داند که شرکت‌ها عملیات مربوط به کسب و کار خود را دیجیتالی‌سازی می‌کنند و ساختمان‌ها در این تحول دیجیتالی، نقش کلیدی ایفا می‌نمایند.


این نوع تغییرات می‌توانند برای شرکت‌ها(از خرده‌فروشی‌ها گرفته تا هتل‌های بزرگ و سازمان‌ها) مزایای رقابتی داشته باشند.
ضمن اینکه ایده اصلی هوشمندسازی ساختمان‌ها، ایجاد تجارب بهتر برای کارکنان و میهمانان و نیز صرفه‌جویی در پول و انرژی می‌باشد.

اما در وهله نخست، سیستم‌هایی که همه چیز را کنترل می‌کنند – همچون نور و تهویه مطبوع – باید بتوانند طوری با یکدیگر کار کنند که گویی مربوط به یک پیکره واحد هستند.

سوییچ سری ساختمان دیجیتالی سیسکو در ماه آوریل ۲۰۱۷ و با قیمت ۸۹۵ دلار در دسترس خواهد بود.
 
کد مطلب: 47948
نام شما
آدرس ايميل شما