۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵

شارژ کردن گوشی بدون اتصال به شارژر

ایتنا - فناوری جدیدی برای شارژ بی‌سیم ابداع شده است که در قالب آن از امواج مافوق صوت برای انتقال انرژی برق استفاده می‌شود.
شارژ کردن گوشی بدون اتصال به شارژر


یک شرکت نوپا فناوری جدیدی برای شارژ بی‌سیم ابداع کرده که در قالب آن از امواج مافوق صوت برای انتقال انرژی برق استفاده می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، البته هنوز تولید شارژرهای بی‌سیم انبوه بر مبنای این فناوری آغاز نشده و «یوبیم» ترجیح می‌دهد فناوری خود را کماکان مخفی نگهدارد تا آن را به بلوغ کامل برساند.

این شرکت هفته قبل اطلاعاتی را در این زمینه در همایش Upfront در لس‌آنجلس افشا کرد. مردیت پری مدیر عامل یوبیم در این همایش یک گوشی اندرویدی را ابتدا در یک قاب بزرگ و ضخیم قرار داده و سپس آن را در برابر یک دستگاه شارژ که به شکل جعبه‌ای سفید رنگ بود گذاشت و این جعبه با انتشار امواج مافوق صوت توانست گوشی یاد شده را شارژ کند.

در حال حاضر شارژ بی‌سیم گوشی‌ها از طریق قراردادن آن‌ها بر روی سطوح منتقل‌کننده انرژی الکتریسیته صورت می‌گیرد و این اولین بار است که می‌توان یک گوشی را در هوا و بدون نیاز به اقدام خاصی شارژ کرد.

قرار است در طراحی نهایی این قاب کوچک‌تر و ظریف‌تر و باریک‌تر شود تا شارژ بی‌سیم گوشی‌ها سریع‌تر صورت بگیرد. با توجه به پنهان کاری شرکت سازنده هنوز زمان عرضه عمومی این فناوری و هزینه استفاده از آن مشخص نیست.
کد مطلب: 47892
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام