کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت پهپاد کاغذی یک بار مصرف برای نجات زندگی انسان‌ها

خبرگزاری فارس , 13 بهمن 1395 ساعت 16:11

ایتنا - دارپا، یک سازمان تحقیقاتی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا به عهده دارد.




پهپادها معمولا محصولاتی گران‌قیمت با اجزای جدانشدنی و پیچیده و با عمر باتری محدود هستند، اما به تازگی پهپادی ساخته شده که با پهپادهای عادی تفاوت دارد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ریکد، این پهپاد کاغذی که از نظر ظاهری بیشتر به یک اسباب بازی پرنده مقوایی شباهت دارد، با بودجه تحقیقاتی سازمان نظامی دارپا ساخته شده و معادلات فعلی در مورد پهپادها را تغییر می‌دهد.

دارپا (DARPA) یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی (Defense Advanced Research Projects Agency) تأسیس ۱۹۵۸، یک سازمان تحقیقاتی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا به عهده دارد.

ساخت این پهپاد بر عهده یک گروه تحقیقاتی در Otherlab در سان فرانسیسکو بوده و آنان در عمل هواپیمای بدون سرنشینی را ساخته‌اند که می‌تواند برای رساندن کمک‌های پزشکی یا دیگر محموله‌های اضطراری به نواحی سانحه دیده یا غیرقابل دسترسی توسط انسان‌ها به کار گرفته شود.

از این پهپادها می‌توان در مناطقی که بیماری‌های خاصی به طور گسترده شیوع دارد نیز استفاده کرد و همین طور مشکل عدم دسترسی به جاده را در برخی نواحی برطرف کرد.

پهپادهای یاد شده برای انجام سفر برگشت طراحی نشده و یکبار مصرف هستند. علت این امر مواد بسیار ارزان قیمت مورد استفاده در ساخت آنهاست. این محصول مجهز به یک رایانه کوچک و حسگرهای برنامه‌ریزی شده برای کنترل مسیر و یافتن محل نشستن است. سرهم کردن اجزای این پهپادها و به پروازدرآوردن آنها هم توسط افراد عادی ممکن است.


کد مطلب: 47830

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47830/ساخت-پهپاد-کاغذی-یک-بار-مصرف-نجات-زندگی-انسان-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir