۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷

کم‌اعتمادی مشتریان به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اطلاعات شخصی جمع‌آوری می‌کنند

ایتنا- حفاظت از داده‌های کاربران تا سال ۲۰۱۸، در رأس برنامه‌های کسب و کارهای مختلف برای انطباق با مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.
کم‌اعتمادی مشتریان به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اطلاعات شخصی جمع‌آوری می‌کنند


نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشتریان به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اطلاعات شخصی آنها را جمع‌آوری می‌کنند، اعتماد چندانی نشان نمی‌دهند.
مطابق تحقیقات یک مؤسسه حقوقی به نام وینک ورث شروود (Winckworth Sherwood)، شرکت‌های بریتانیایی باید مقررات محکمی را رعایت کنند تا بتوانند منطبق با جی.دی.پی.آر (GDPR) یا مقررات حفاظت از داده‌های عمومی شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوترویکلی، مطابق آنچه این نظرسنجی نشان داده، بیش از یک‌چهارم مشتریان بریتانیایی، در مورد به سرقت رفتن هویت خود از طریق اطلاعاتی که توسط کارفرمایان، خرده‌فروشان یا رسانه‌های اجتماعی نگهداری می‌شود، نگران هستند.

طبق نظرسنجی یوگاو (YouGov) که از بیش از ۱۶۰۰ مشتری بریتانیایی به عمل آمد، قریب به نیمی از مشتریان، نگران فروخته شدن اطلاعات شخصی خود به دیگر شرکت‌ها هستند و دوازده درصد هم نگران به سرقت رفتن اطلاعات شخصی خود توسط شرکت‌هایی هستند که این اطلاعات را نگهداری می‌کنند.


به نظر کارشناسان، به همین صورت که زندگی مردم، از ابعاد و جنبه‌های گوناگون در حال "آنلاین شدن" است، حفاظت از داده‌های کاربران نیز اهمیت مضاعفی می‌یابد، به گونه‌ای که تا تاریخ ۲۵ مه سال ۲۰۱۸، در رأس برنامه‌های کسب و کارهای مختلف برای انطباق با مقررات حفاظت از داده‌های عمومی یا جی.دی.پی.آر (GDPR) اتحادیه اروپا یا ای.یو (EU) قرار می‌گیرد.

این نظرسنجی، تفاوت بین پاسخ دهندگان جوان و مسن را نیز در نگرشی که نسبت به امنیت داده‌های شخصی داشتند، لحاظ کرده است. ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان که در محدوده سنی ۵۰ سال و بیشتر بودند، بیشتر دغدغه به سرقت رفتن هویت خود را داشتند، ۲۹ درصد که ۱۸ تا ۲۴ سال داشتند، گفتند بیشتر نگران این هستند که نمی‌دانند شرکت‌ها چه استفاده‌ای از داده‌های شخصی آنها خواهند کرد.

اندرو یول (Andrew Yule)، شریک مؤسسه حقوقی وینک ورث شروود که نظرسنجی یوگاو را انجام داده، در توضیحاتی اعلام کرد که این قبیل آمارها، نشان می‌دهد که شرکت‌ها، راه زیادی را باید طی کنند تا اعتماد مشتریان در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی جلب کنند.
این کارشناس همچنین افزود هنوز کارهای زیادی باید صورت پذیرد تا این شرکت‌ها با جی.دی.پی.آر انطباق پیدا کنند و ریسک سرقت هویت و جلب مجدد آن اعتماد از دست رفته، را به حداقل ممکن برسانند.

یول در شرح شکاف نسلی در زمینه نگرانی‌های حوزه اطلاعات شخصی، اظهار داشت که این شکاف، بازتابی از مسئولیت‌های مالی بزرگ‌تر و نوعی اطلاعات ذخیره‌ شده به صورت آنلاین است. هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، اطلاعات شخصی ویژه‌ای مانند وام مسکن، وام‌ها، کارت‌های اعتباری و پس‌اندازها نیز بیشتر می‌شود و به همین ترتیب، مشخصات هویتی نیز کامل‌تر می‌شود.
 
کد مطلب: 47821
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام