کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی یک شبکۀ اجتماعی ایمن برای کودکان

سايت خبری ايتنا , 20 بهمن 1395 ساعت 12:15

ایتنا- شرکت لگو (Lego)، یک شبکۀ اجتماعی ایمن برای کودکان راه اندازی می‌کند تا کارهایشان را در آن به اشتراک بگذارند.




در این شبکه اجتماعی، یک صفحه کلید شکلک‌دار وجود دارد. اگر کودکتان استعداد خوبی در ساختن طرح‌های زیبا بر اساس استفاده از بازی لگو دارد، لگو برای او طراحی شده است. این شرکت پشت آجرهای مورد بحث، برای کودکان زیر ۱۳ سال، یک شبکه اجتماعی جدید ایجاد کرده است.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، این شبکه اجتماعی که لگو لایف (Lego Life) نام دارد، به ‌گونه‌ای طراحی شده است که به کودکان اجازه می‌دهد با جامعه‌ای از هم سن و سالان خود ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند ساخته‌های کودکان دیگر را ببینند و کارهای خودشان را نیز در معرض دید دیگران بگذارند. لگولایف برای تبلت‌های نسخه آی.او.اس (iOS) و آمازون کیندل فایر (Amazon Kindle Fire) که در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان موجود است، طراحی شده است.




شاید فکر کنید که این فکر، کمی عجیب به نظر می‌رسد. راب لاو (Rob Lowe)، مدیر ارشد لگولایف، گفت بر این باور است که کودکان به شدت دوست دارند، ساخته‌های خود را با طیف گسترده‌ای از مخاطبان به اشتراک بگذارند. آن‌ها نمی‌خواهند که خلاقیت‌هایشان را فقط خانواده و دوستانشان ببینند و از طرفی هیچ شبکه اجتماعی وجود ندارد که مخصوص آن‌ها باشد.

کودکان علاوه بر اشتراک کارهایشان در لگولایف، می‌توانند ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را برای مجله لگو کلاب (Lego Club) ارسال کنند. این در حالی است که با وجود بیش از ۶ میلیون عضو در مجله مذکور، جلب توجه کردن تصویر کاربر، کمی سخت‌ به‌ نظر می‌رسد.

در هنگام راه انداری اولیه این اپلیکیشن، کودکان باید یک آی.دی (ID) دریافت کنند. دریافت این آی.دی به کمک والدین و با استفاده از آدرس ایمیل آن‌ها امکان پذیر است. تیم لوگو با یونیسف (UNICEF) و اف.تی.سی (FTC) همکاری نزدیک دارد تا این اطمینان ایجاد شود که اپلیکیشن مورد بحث، به هیچ وجه برای کودکان مخرب و آسیب‌زا نیست. به همین خاطر، کودکان نمی‌توانند از اسم‌های واقعی خود استفاده کنند و در عوض، برای هر فرد، چند اسم پیشنهاد می‌دهد و کاربر از بین نام‌های پیشنهادی، اسم دلخواه خود را انتخاب می‌کند. امکان شخصی‌سازی آواتار نیز برای کاربر وجود دارد.
 


کد مطلب: 47817

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47817/راه-اندازی-یک-شبکۀ-اجتماعی-ایمن-کودکان

ايتنا
  https://www.itna.ir