کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شبکه TD-LTE و دیتاسنتر مبین‌نت افتتاح شد

12 بهمن 1395 ساعت 13:20

ایتنا - از طریق شبکه TD-LTE امکان دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت با حداقل سرعت ۴۴ مگابیت بر ثانیه و با قابلیت افرایش تا ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه وجود دارد.


---------- رپرتاژ آگهی ----------

شرکت ارتباطات مبین‌نت، روز یک‌شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۵ ، با حضور دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نسل چهارم اینترنت پرسرعت ثابت (شبکه‌ی TD-LTE ) در چهار شهر و همچنین مرکز داده خود بهره‌برداری نمود.



به گزارش ایتنا از روابط عمومی مبین‌نت، در این مراسم مهندس ریاضی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت، با تأکید بر چندین سال پشتوانه‌ی تحقیقاتی این شرکت برای راه‌اندازی بستر جدید ارائه‌ی اینترنت پرسرعت بی‌سیم، راه‌اندازیTD-LTE مبین‌نت را نتیجه‌ی بیش از یک‌ سال تلاش مهندسان ایرانی دانست و اعلام کرد:« از طریق شبکه TD-LTE امکان دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت با حداقل سرعت ۴۴ مگابیت بر ثانیه و با قابلیت افرایش تا ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه وجود دارد.»
مهندس ریاضی در مورد افزایش اندازه بازار و لزوم توسعه شبکه مبین‌نت گفت:« از یک طرف شرکت دیتا بر لزوم کاهش قیمت تاکید دارد و از طرف دیگر مردم به دنبال دسترسی آسان به اینترنت بی‌سیم و باسیم هستند. این مسایل ما را مجبور کرد تا به دنبال سرویس CDN، محتوا و اینترنت اشیا باشیم و حجم شبکه خود را نیز تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.


پس از سخنان مدیرعامل مبین‌نت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر لزوم استقبال از فضای رقابتی گفت: رشد و شکوفائی اقتصادی و به دست آوردن بازار بین‌المللی از سوی شرکتها و کشورهای خارجی حاصل رویکرد مثبت و برخورد سالم با رقابت بوده است.

در ادامه دکتر "محمود واعظی"، با اشاره به افزایش سرمایه بازار ICT طی سه سال گذشته اعلام کرد:« برای دستیابی به این مهم دست بخش خصوصی را باز گذاشتیم و برخلاف سیاست قطره چگانی دوره‌های پیشین به بخش خصوصی چارچوب دادیم تا به توسعه دست پیدا کنیم.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:« با این حال هنوز نتوانسته‌ایم به سهم واقعی خود در بازار جهانی برسیم. براساس جمعیت جهان باید یک درصد از سهم بازار جهان را داشته باشیم درحالیکه این سهم هم‌اکنون ۰.۳ درصد است.»


با پایان سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر واعظی در حضور سایر مدیران کل سازمان‌های تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین اهالی و اصحاب رسانه، با استفاده از ارتباط راه دور، شبکه‌ی مبتنی بر فناوری TD-LTE مبین‌نت را در چهار شهر تهران، کرج، مشهد و کیش راه‌اندازی کرد.

پس از راه‌اندازی Lte مبین‌نت، دکتر واعظی ضمن بازدید از مرکز نگهداری شبکه، مرکز خدمات و همچنین سایر واحدهای پشتیبانی و اجرایی درگیر در پروژه TD-LTE دیتاسنتر شرکت ارتباطات مبین‌نت را نیز افتتاح کرد و در حاشیه آن اظهار کرد: «راه‌اندازی دیتاسنتر از سوی دولت تنها برای نگهداری اطلاعات حیاتی کشور خواهد بود و سایر خدمات را از طریق بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد و نقش دولت تنها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.»

گزارش تصویری از این رویداد مهم را ببینید:










روابط عمومی
شرکت ارتباطات مبین‌نت


کد مطلب: 47804

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47804/شبکه-td-lte-دیتاسنتر-مبین-نت-افتتاح

ايتنا
  https://www.itna.ir