۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴

آسیب‌های پوشیدنی‌های هوشمند بر نوزادان

ایتنا- شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد ممکن است نوزادان به دلیل استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند آسیب ببینند.
آسیب‌های پوشیدنی‌های هوشمند بر نوزادان


استفاده از ابزار هوشمند و برخی البسه پیشرفته که دارای تجهیزات الکتریکی برای کنترل شرایط نوزادان هستند نه تنها امنیت آنها را افزایش نمی‌دهد، بلکه ممکن است سلامت آنها را به خطر اندازد.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از ویربل، بررسی‌های تازه‌ای که نتایج آن توسط دکتر کریستوفر بونافید در نشریه انجمن پزشکی ایالات متحده منتشر شده، نشان می دهد شواهدی در دست نیست که ثابت کند استفاده از چنین ابزاری به نگهداری ایمن از نوزادان کمک می‌کند. بلکه بالعکس شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد ممکن است نوزادان به همین علت آسیب ببینند.

علاوه بر این استفاده از ابزار مذکور نگرانی و فشارهای روحی بی‌موردی را نیز به والدین تحمیل می‌کند و حتی باعث می شود که آنها به علت هشدارهای بی‌مورد دستگاه‌های مذکور نوزادانشان را برای انجام آزمایش‌های غیرضروری به مراکز درمانی منتقل کنند.

در سال‌های اخیر استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند برای نوزادان در برخی کشورهای جهان متداول شده است. این نوع محصولات در مورد شرایط خواب نامناسب نوزاد، گرسنگی یا تنشگی وی، خیس شدن پوشک یا احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها به والدین هشدار می دهند.

دکتر بونافید می‌افزاید: من نگران هستم که این نوع ابزار مراقبتی غیرضروری بر سلامت نوزادان تاثیر منفی بگذارد. زیرا اکثر آنها از روش ارسال پالس‌های الکتریکی برای کنترل ضربان قلب نوزادان و کنترل وضعیت تنفس وی و بررسی هرگونه اختلال در خواب آنها استفاده می کنند و این پالس‌ها که از طریق حسگرهای متعدد ارسال می‌شوند می‌توانند خود باعث آسیب دیدن سلامت نوزادان شوند.

علاوه بر این داده های مذکور به طور بی سیم از طریق بلوتوث و به روش های دیگر به گوشی والدین ارسال می‌شوند که این هم تهدیدی دیگر برای سلامت نوزادان است. در نهایت باید توجه داشت که تعداد زیادی از این ابزار هنوز به تایید مراکز ذی‌صلاح نرسیده‌اند و لذا والدین باید در مورد استفاده از آنها محتاط باشند.
کد مطلب: 47803
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام