۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹

خداحافظی 1800 کارمند اوراکل از سان

ایتنا- بخش بزرگی از نیروی مهندسی در بخش سخت‌افزاری SPARC و همچنین مهندسان بخش سولاریس از کار بیکار شدند.
خداحافظی  1800 کارمند اوراکل از سان



بخش بزرگی از اوراکل کم کم به موزه تبدیل می‌شود و در تازه‌ترین اقدام، اخراج ۱۸۰۰ نیروی بخش سخت‌افزار که میراث سان میکروسیستمز است، رسماً کلید خورد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اوراکل، کمپانی سان را در سال ۲۰۰۹ به مبلغ ۷.۴ میلیارد دلار خرید و آنچه به‌عنوان اخراج نیروهای سخت‌افزاری SPARC مطرح‌شده، آخرین ضربه پس از ادغام این کمپانی در اوراکل است.

واحد سخت‌افزاری SPARC مستقر در سانتاکلارا به همراه مهندسانی که ده‌ها سال سیستم‌عامل سولاریس (یونیکس به یس) را توسعه داده بودند، بیش از ۱۸۰۰ نیرو دارد که روز ۲۳ ژانویه ۴۵۰ نفر از آنها با این کمپانی خداحافظی کرده و به بقیه هم گفته شده که باید این کمپانی را ترک کنند.

با تمرکز اوراکل روی سرویس‌های کلود با ساخت تراشه‌های مبتنی بر سرور SPARC S۷، آخرین قطره دانش این گروه مهندسی در بدنه اصلی کلود اوراکل تزریق شد و دیگر دلیلی برای توسعه سنتی SPARC نیست.


در نقشه راه Solaris/SPARC ، سولاریس ۱۲ ناپدیدشده و جای خود را به Solaris ۱۱.next و SPARC next. داده است. ( خرید ۲۰۰۹ سان، شاید خیلی سودزا نبوده است.)

در تازه‌ترین گزارش مالی، بخش سخت‌افزاری اوراکل ۱۳ درصد کاهش درآمد پیداکرده است و لایسنس بخش نرم‌افزاری نیز ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است و تنها بخش سود ده بخش کلود بوده که باعث شده تا هسته جدید بیزینس اوراکل، سرپا بماند.

کمپانی سیلزفورس از خدمات کلود اوراکل در بخش software-as-a-service نهایت استفاده را کرده و مشتری شماره یک اوراکل شده است.

در کنار این اخراج و استراتژی جدید، وزارت کار امریکا / DOL در ژانویه علیه اوراکل شکایت رسمی کرد چراکه پرداخت‌های مالی به کارمندان آسیایی، افریقایی و زنان در این کمپانی در مقایسه با یک آمریکایی الاصل سفیدپوست عادلانه نبوده است و جالب اینجاست که «سافرا کتس» مدیر اجرایی اوراکل در تیم ترامپ عضو شده است و چه داستان سیاسی باشد و چه نباشد، این اخراج باعث پایان بازی اوراکل-سان تلقی می‌شود و بخشی از دنیای کامپیوتر به موزه سپرده خواهد شد.


{اوراکل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار در جهان است و پایگاه داده اوراکل اصلی‌ترین محصول آن به شمار می‌آید و با ۱۳۶ هزار نیرو در جهان درآمدی بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار دارد.}

{سان مایکروسیستمز، یک فروشنده چند ملیتی کامپیوتر در زمینه قطعات کامپیوتر و خدمات اطلاعات فناوری و نیز تولید کننده‌ای پیشرو در زمینهٔ نرم‌افزار بود که در سال ۲۰۰۹ توسط اوراکل خریداری شد و معامله رسمی در سال ۲۰۱۰ انجام شد. سرورهای کامپیوتری، ایستگاه‌های کاری مبتنی بر پردازنده‌های ساخت خوداسپارک ،ریزپردازنده‌های شرکت اای‌ام‌دی، اپیترون و نیز ریزپردازنده‌های زئون از شرکت اینتل، سیستم‌های ذخیره‌سازی، و یک مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری از جمله سیستم‌عامل سولاریس، کیت توسعه، زیرساخت‌های وب نرم‌افزار، و برنامه مدیریت هویت، در کنار فناوری‌هایی مانند سکوی جاوا، مای‌.اس‌کیواِل و ان‌.اف‌.اس از محصولات این کمپانی بود که تماما به اوراکل منتقل شد.}
کد مطلب: 47779
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام