۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷

از سال 2000 برای اولین بار ارزش مایکروسافت از 500 میلیارد دلار گذشت

ایتنا- ارزش شرکت مایکروسافت در بازار سرمایه برای اولین بار از سال ۲۰۰۰ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت.
از سال 2000 برای اولین بار ارزش مایکروسافت از 500 میلیارد دلار گذشت




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مای ریپابلیک این شرکت که در ۱۵ سال اخیر با همه گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و ارائه خدمات پیشرفته نرم افزاری از رقبای خود عقب افتاده بود، اندک اندک در حال پس گرفتن بخشی از سهم خود از بازار و بازگشت به روزهای اوج است.


ارزش سهام مایکروسافت در بازار بورس هم افزایش یافته و فراتر از انتظارات تحلیل‌گران بازار بوده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده ارزش این سهام با رشد ۲.۱ درصدی به ۶۵.۶۴ دلار به ازای هر سهم رسیده و بنابراین مایکروسافت هم‌اکنون شرکتی با ارزش حدودا ۵۱۰.۳۷ میلیارد دلاری است.

آخرین بار در مارس سال ۲۰۰۰ ارزش این شرکت از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت و به ۵۵۰ میلیارد دلار رسید. البته رتبه اول در این زمینه در میان شرکت‌های فناوری به اپل با ارزشی بالغ بر ۶۴۲ میلیارد دلار تعلق دارد. آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود نیز حدود ۵۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

به نظر می‌رسد یکی از عوامل موفقیت مایکروسافت استقبال از خدمات کلود این شرکت و نرم افزارها و سرویس‌های مبتنی بر این خدمات است.

ساتیا نادلا که از سه سال قبل رهبری مایکروسافت را بر عهده گرفته اعتبار قابل توجهی برای ان به ارمغان آورده است. ارزش هر یک از سهام مایکروسافت در زمان آغاز فعالیت وی ۳۴ دلار و ارزش این شرکت در بازار سرمایه ۳۱۵ میلیارد دلار بود.
کد مطلب: 47778
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام