۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۴

هزینه‌های عربستان سعودی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

ایتنا- در فضای کاهش قیمت نفت خام، کشورهای منطقۀ خلیج فارس، قصد دارند سرمایه‌های عظیمی را بر روی پروژه‌های فناوری اطلاعات، صرف کنند.
هزینه‌های عربستان سعودی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات


هزینه‌های عربستان سعودی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۶ از ۳۵ میلیارد دلار گذشت. سی.آی.تی.سی (CITC)، حجم بخش مخابرات این کشور را ۴۸ میلیارد دلار تخمین می‌زند.
در فضای کاهش قیمت نفت خام، کشورهای منطقۀ خلیج فارس، قصد دارند سرمایه‌های عظیمی را بر روی پروژه‌های فناوری اطلاعات، صرف کنند. با این کار هم کمک فراوانی به اقتصاد خود کرده اند و هم در سال ۲۰۱۷، یک نوآوری در کسب و کار به وجود آورده اند.


به گزارش ایتنا به نقل از ITP.NET، رییس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات(سی.آی.سی.تی) عربستان سعودی به عرب نیوز(Arab News) گفت که حجم بخش مخابرات این کشور ۱۸۰ میلیارد ریال سعودی و سرمایه‌گذاری ثابت در این بخش، بیش از ۵۰ میلیارد ریال سعودی می‌باشد.

عبدالعزیز الرویس خطاب به هیئتی در بخش تحت امرش در ریاض اظهار داشت که در سال ۲۰۱۶، هزینه‌های مخابرات و آی.تی به بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال سعودی (۳۵ میلیارد دلار) رسیده است. وی افزود که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص داخلی غیرنفتی، به ترتیب به ۶% و ۸% رسید.


او انتظار دارد که حجم هزینه‌های مخابراتی و خدمات آی.تی در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۳۸ میلیارد ریال سعودی (۳۷ میلیارد دلار) برسد.
او همچنین اذعان داشت که برنامه ملی اصلاحات یا ان.تی.پی (NTP) سال ۲۰۲۰، یک برنامه پشتیبان کلیدی برای تحقیق بخشیدی به چشم انداز سعودی ۲۰۳۰ می‌باشد. مخابرات و بخش آی.تی، یکی از ارکان ان.تی.پی ۲۰۲۰ در نظر گرفته می‌شود.

شایان ذکر است که سی.آی.تی.سی، طرحی را برای تبدیل این بخش، به بخشی بهتر و رقابتی‌تر تهیه کرده است. طبق این طرح، این بخش باید به محرکی برای سرمایه‌گذاران تبدیل گردد.
این طرح مستلزم افزایش سرمایه‌‌گذاری‌ها در این بخش در میزبانی وب، محاسبات ابری، پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) و افزایش شبکه‌ها و اطلاعات امن می‌باشد.

وی افزود که توسعه در سال‌های آینده، به مخابرات و بخش‌های آی.تی بستگی دارد که خدمات بانکی، آموزش الکترونیک، دولت الکترونیک و خدمات بهداشتی را پوشش می‌دهد.

آقای الرویس همچنین تأکید کرد که سی.آی.تی.سی به تلاش‌های خود در جهت ایجاد یک محیط موثر نظارتی ادامه خواهد داد و برای جذب و بومی سازی سرمایه‌ها در این بخش، نهایت کوشش خود را به کار خواهد بست.
 
کد مطلب: 47742
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام