۰
plusresetminus
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۴
در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت:

حذف نزدیک به ۲ میلیارد تبلیغ نامناسب توسط گوگل

ایتنا - این غول جست‌وجو ۱.۷ میلیارد تبلیغ را از پلتفرم تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۶ حذف کرد که این تعداد، از دو برابر تعدادی که در سال ۲۰۱۵ حذف کرده بود نیز بیشتر است.
حذف نزدیک به ۲ میلیارد تبلیغ نامناسب توسط گوگل


گوگل، در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۲ میلیارد تبلیغ نامناسب را حذف کرد. این تعداد از آگهی حذف شده، از دو برابر تعدادی که در سال ۲۰۱۵ حذف شده بود نیز بیشتر است.
امروزه که بازار تبلیغات اینترنتی بسیار داغ است، تبلیغات نامناسب با مضمون‌های کلاهبرداری، دزدی و غیراخلاقی در سطح اینترنت مشاهده می‌کنیم. گوگل نیز بیکار ننشسته و دست به کار شده و حدود ۲ میلیارد تبلیغ نامناسب را از پلتفرم خود حذف کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، در سال ۲۰۱۵ نیز گوگل در زمینه اپلیکیشن‌های موبایل، خوب عمل کرد و موفق شد حدود ۲۵ میلیون تبلیغ بیهوده را در سراسر برنامه‌ها پاک‌سازی کند. بنابر آمار به دست آمده، حدود ۱.۴ میلیون اپلیکیشن دارای تبلیغاتی بودند که کاربر را ناخواسته و به اجبار به سمت خود سوق می‌داد.



تبلیغات ناقص و مشکوک، در سراسر اینترنت وجود دارد و گوگل هم تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا از کلاهبرداری‌های این تبلیغات جلوگیری کرده و در صورت امکان آنها را متوقف کند.

بنابر گزارشی که اخیراً در مورد همین موضوع تهیه شده، این غول جست‌وجو ۱.۷ میلیارد تبلیغ را از پلتفرم تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۶ حذف کرد که این تعداد، از دو برابر تعدادی که در سال ۲۰۱۵ حذف کرده بود نیز بیشتر است.

گوگل طی سال گذشته میلادی، ۶۸ میلیون تبلیغ برای محصولات دارویی غیرقانونی، ۸۰ میلیون تبلیغ برای محتویاتی که اطلاعات نادرست در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند و ۱۱۲ میلیون آگهی دیگر که به روش‌های تله‌گذاری برای دریافت کلیک متوسل بوده‌اند را حذف نموده است.

گوگل اعلام کرد که ۶۰۰۰ سایت و ۶۰۰۰ حسابی که کالاهای تقلبی تبلیغ می‌کردند را نیز حذف کرده است. مسئله تبلیغ کالاهای تقلبی، یکی از چالش‌های اصلی فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر است و دردسرهای زیادی برای این شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

با وجود تمامی این اقدامات و تلاش‌ها، گوگل می‌داند که کلاهبرداران به کارهای خود ادامه می‌دهند. از این رو باید همواره مراقب باشید که وارد چه سایتی می‌شوید و روی چه تبلیغاتی کلیک می‌کنید. یک اصل ساده در زمینه تبلیغات وجود دارد که به یاد سپردن آن می‌تواند به شما کمک کند و آن می‌گوید اگر محصولی بیش از حد خوب به نظر می‌رسد، احتمالاً جعلی است.
 
کد مطلب: 47738
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام