کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی در خدمت تشخیص سرطان پوست

9 اسفند 1395 ساعت 14:30

ایتنا- الگوریتم یادگیری عمیق هوش مصنوعی، می‌تواند کاری کند که شما در خانه هم سرطان خود را تشخیص دهید.




اگر از احتمال ابتلا به مبتلا به سرطان پوست نگرانید، نیازی به چشمان تیز یک متخصص پوست برای تشخیص علامت بیماری خود ندارید. مهارت پزشک حاذقی که همواره افراد بسیاری به دنبال پیدا کردنش هستند، شاید در روزگاری نه چندان دور به داخل موبایل هوشمندی که دارید راه پیدا کند، زیرا پژوهشگران دانشگاه استنفورد (Stanford)، از جمله ستارۀ پرفروغ آسمان فناوری، سباستین ترون (Sebastian Thrun)، کشف کرده‌اند که این الگوریتم یادگیری عمیق، می‌تواند در حد پزشکان، سرطان پوست را تشخیص دهد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از انگجت، این آزمایش با استفاده از سیستم تشخیص تصویر گوگل انجام شده و بیش از ۱۳۰ هزار تصویر مرتبط به بیماری‌های پوستی که دربرگیرنده ۲۰۰۰ بیماری بوده‌اند به سیستم هوش مصنوعی منتقل گشته است.
به همین شکل الگوریتم نهایی موردبحث حتی می‌تواند انواع مختلف سرطان پوست را نیز از هم تشخیص داده و قدرت تشخیصی کاملاً عالی ارائه نماید به گونه‌ای که در تست‌های اولیه، عملکرد این سیستم، ۹۱ درصد سیستم‌های بی‌عیب ارزیابی شد.

 
قبل از آن‌که الگوریتم موردبحث بتواند در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد، بایستی ابتدا به دقت بررسی شده و معایب آن برطرف شود تا در نهایت دقتی بهتر از ۹۱ درصد ارائه دهد. قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد دستگاهی را بخرد که احتمال تشخیص غلط در آن وجود دارد.

در صورت قرار گرفتن این الگوریتم در اختیار پزشکان، کار تشخیص سرطان پوست و بیماری‌های مشابه دیگر بسیار سریع‌تر می‌شود و واقعاً در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد چون دیگر نیازی نیست که در کلینیک، وقت زیادی از شما گرفته شود.

حتی می‌توانید از این الگوریتم روی گوشی هوشمند خود هم استفاده کنید به گونه‌ای که یک عکس از علائم غیرمعمول بدن خود بگیرید و بدون اینکه حتی منزل خود را ترک کنید، به یک تشخیص اولیه برسید و ازآنجایی که شما می‌توانید به سیستم‌های بصری کامپیوتری خود آموزش دهید که انواع مختلفی از اشیا را تشخیص دهند، می‌توانید این فناوری را برای سایر شرایط قابل مشاهده نیز اجرا کنید.
 


کد مطلب: 47737

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47737/هوش-مصنوعی-خدمت-تشخیص-سرطان-پوست

ايتنا
  https://www.itna.ir