کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکل و شمایل جدید لینکدین

5 بهمن 1395 ساعت 11:36

ایتنا - در یک اقدام هوشمندانه، لینکدین، شباهت زیادی به فیس‌بوک پیدا کرده است.




به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بیزنس‌ویک، لینکدین به تازگی دستی به سر و روی واسط کاربری دسکتاپی خود کشیده است. البته این تغییرات به هیچ وجه جزئی یا ناآشنا نیستند و اتفاقاً این شبکه اجتماعی حرفه‌ای، شباهت بیشتری به رقیب خود یعنی فیس‌بوک پیدا کرده است.

گفته می‌شود زمانی رید هافمن (یکی از بنیانگذاران لینکدین) هم اذعان کرده بود که به‌روزرسانی در زمینه طراحی ظاهری، امری ضروری است.
بدین ترتیب، سایت جدید پرسرعت‌تر بوده و ظاهری تمیزتر دارد و ناوبری نیز در آن به مراتب ساده‌تر گشته است.

البته این نکته مهم است که شما به عنوان کاربر، روی صفحه خانگی لینکدین شاهد بزرگ‌ترین تغییر خواهید بود.
به عنوان مثال، لینک به پروفایل کاربران در قسمت بالا سمت چپ قرار گرفته، خوراک‌های خبری نیز در قسمت پایین و میانی باز می‌شوند؛ درست زیر بخش ورودی برای هم‌خوان کردن مقالات، عکس‌ها و به‌روزرسانی‌های مربوط به وضعیت یا استتوس.

در بخش راست نیز یعنی دقیقاً همان جایی که فیس‌بوک موضوعات متداول را قرار می‌دهد، لینکدین بخشی با نام «آنچه که لازم است اکنون بدانید» یا What you need to know now افزوده است. این بخش، بالای یک آگهی قرار داده شده است؛ یعنی کم و بیش شبیه همان جایی که فیس‌بوک آگهی‌های خود را قرار می‌دهد.


البته این کپی‌کاری آشکار، بسیار هوشمندانه بوده است. مردم معمولاً می‌دانند که چگونه از فیس‌بوک استفاده کنند و حتی هافمن هم زمانی لینکدین قدیمی را «گیج‌کننده» نامیده بود.

امی پارنل (مدیر ارشد لینکدین در طراحی) نیز در این زمینه نظری مشابه دارد و می‌گوید: «لینکدین قدیمی بسیار شلوغ بود و کار آن با آن بسیار دشوار بود.»

وی می‌افزاید: «خیلی سخت بود که مردم در چنین سایت درهم و برهمی بدانند که چه کاری باید بکنند. هدف این طراحی جدید، ساده‌سازی و ایجاد تمرکز بیشتر بود.»


کد مطلب: 47670

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47670/شکل-شمایل-جدید-لینکدین

ايتنا
  https://www.itna.ir