۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
با کمک یک نرم‌افزار ویژه گوگل:

طرح‌های واقعیت مجازی، رنگ زندگی می‌گیرند

ایتنا- اکنون توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند وارد میدان شوند و به گسترش این ایده بپردازند. اپلیکیشن مذکور در حال حاضر شامل اسپریکت‌های پایتون (Python script) و یک اس.دی.کی(SDK) واحد برای انتقال پروژه‌های تیلت براش است.
طرح‌های واقعیت مجازی، رنگ زندگی می‌گیرند


مرز بین تصور (خیال) و واقعیت کجاست؟ و آیا می‌توان این مرز را شکست؟ به تازگی نرم‌افزاری ارائه شده که تا حدود زیادی تصور کاربران از واقعیت مجازی را به دنیای واقعی نزدیک می‌کند.
تیلت براش (Tilt Brush)، نام نرم‌افزاری است که این امکان را برای شما فراهم می سازد که در فضای سه‌بعدی نقاشی کنید. صفحه نقاشی شما، اتاق شما و پالت و قلم‌های شما، مرز تصورات شماست و قابلیت‌های آن نامحدود است. عموم کاربران، چیزهای جالب و بسیار زیبایی را در اپلیکیشن نقاشی واقعیت مجازی تیلت براش گوگل، نقاشی می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Verge، همزمان با اجرا و کشیدن طرح مورد نظرتان در فضای مجازی، قلم مو به صدا یا موسیقی واکنش نشان می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید به طرح مورد نظرتان که در فضای مجازی کشیده‌اید یک موسیقی الصاق کنید تا آن طرح با آهنگ مورد نظر ترکیب شده و به حرکت درآید.

همان‌طور که گفته شد، پالت شما، خلاقیت شماست. با استفاده از این قلم موی سه بعدی، می‌توانید ذهن خود را رها کنید و ستاره، نور و حتی آتش و رودخانه را در حالت سه‌بعدی به تصویر بکشید.



شایان ذکر است که پیشتر، اینگونه نقاشی‌ها، صرفاً در داخل اپلیکیشن مورد بحث می‌ماند و قابلیت انتقال و ادغام با برنامه‌های دیگر را نداشت. اما به‌تازگی تغییراتی شگرف در این اپلیکیشن اتفاق افتاده و نسخه منبع باز جعبه ابزار قلم موی مجازی تیلت براش تولکیت (Tilt Brush Toolkit) برای آن منتشر شده است. بدین ترتیب، این نرم‌افزار را نمی‌توان تنها یک اپلیکیشن ساده دانست.

اکنون توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند وارد میدان شوند و به گسترش این ایده بپردازند. اپلیکیشن مذکور در حال حاضر شامل اسپریکت‌های پایتون (Python script) و یک اس.دی.کی (SDK) واحد برای انتقال پروژه‌های تیلت براش است.
گوگل به صورت خاص و ویژه‌ای به این یکپارچه‌سازی می‌پردازد. همین قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که از طرح‌های دارای مواد، سایه‌ها و حتی پاسخ‌های صوتی یکسان در اپلیکیشن تیلت براش استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان اکنون این توانایی را دارند که از این نقاشی‌های سه‌بعدی در بازی‌ها، انیمیشن‌ها و سایر محتواهای گوناگون استفاده کنند و با استفاده از طرح‌های مذکور، اپلیکیشن‌های خود را ارتقاء بخشند.
اساساً هرچیزی که با استفاده از یکپارچه‌سازی موردبحث ایجاد شود، این قابلیت را دارد که در جعبه ابزار تیلت براش مورد استفاده قرار گیرد. گوگل لیستی از ایده‌ها و جزئیات نحوه کاربرد این اپلیکیشن تهیه کرده و در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن تیلت براش تولکیت هم اکنون در گیت هاب (GitHub) در دسترس می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند از این اپلیکیشن، لذت ببرند.
 
کد مطلب: 47662
نام شما
آدرس ايميل شما


فار
feedback
United States
سرویس تلگراف www.telegra.ph فیلتر شد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام