۰
plusresetminus
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۸

تصاحب پلتفرم فابریک توییتر توسط گوگل

ایتنا – با انتقال دادن این پلتفرم به گوگل، توییتر بدون اعلام تعطیلی این سرویس به توسعه‌دهندگان خود، می‌تواند هزینه‌های اجرای فابریک را حذف نماید.
تصاحب پلتفرم فابریک توییتر توسط گوگل


شرکت گوگل، پلتفرم «فابریک» به همراه گروه توسعه‌دهنده آن را از توییتر خریداری کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از computerworld، گوگل از تصاحب پلتفرم توسعه برنامه‌های موبایل توییتر با نام فابریک خبر داده است.
گوگل همچنین سرگرم خریداری محصولات دیگری از توییتر است؛ همچون سامانه گزارش بروز مشکل آن با نام Crashlytics، تحلیلات برنامه سیار با نام Answers، سامانه ورود با نام Digits SMS، و نیز سامانه خودکارسازی توسعه با نام FastLane.

توییتر در سال ۲۰۱۴ فابریک را به عنوان یک بسته توسعه نرم‌افزاری ماژولار راه‌اندازی کرد تا به برنامه‌نویسان این امکان را بدهد برای بهبود برنامه‌های خود، از ابزارهای گوناگون بهره‌مند شوند.

اکنون این پلتفرم برای برنامه‌هایی که در دسترس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از مردم جهان هستند و توسط ۵۸۰ هزار برنامه‌نویس توسعه داده شده‌اند، خدمت‌رسانی انجام می‌دهد.

گفتنی است همزمان با تلاش توییتر برای یافتن سمت و سوی بهتر مالی و تجاری، این شرکت در حال سبک کردن خود از بخش‌های غیرضروری است.

بدین ترتیب با انتقال دادن این پلتفرم به گوگل، توییتر بدون اعلام تعطیلی این سرویس به توسعه‌دهندگان خود، می‌تواند هزینه‌های اجرای فابریک را حذف نماید.


اما پرسشی که باقی می‌ماند این است که آیا توییتر تلاش می‌کند با گرفتن چنین رژیم‌های لاغری و سبکبار کردن خود، نظر خریداران را جلب نماید؟

البته پس از ناکامی مذاکرات سال گذشته پیرامون تصاحب توییتر، این شرکت باید بتواند روی پای خودش بایستد.
در واقع اگر توییتر نتواند سودآوری کافی داشته باشد، تیشه به ریشه خودش خواهد زد و به همین دلیل است که برای مثال از تعطیلی سرویس واین (Vine) و راه‌اندازی Vine Camera خبر داد که به علت عدم میزبانی ویدیوها، هیچ هزینه‌ای برای آن در بر نخواهد داشت.

اما حالا نوبت به فابریک رسیده است چرا که ظاهراً توییتر به فروش ابزارهای توسعه سازمانی به عنوان یک دگردیسی غیرسودآور نگاه می‌کند.
 
کد مطلب: 47613
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام