۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴

مدیران 32 کانال تلگرامی بازداشت شدند

ایتنا- این کانال‌ها با محتوال مستهجن و محتوای غیراخلاقی مسدود شدند.
مدیران 32 کانال تلگرامی بازداشت شدند


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیاتی تازه از دستگیری ۳۲ نفر از مدیران و اعضای کانال‌های تلگرامی در این استان گفت: این افراد با تحریک اشخاص به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی به جذب بیش از ۳۰۰۰ نفر در کانال‌های غیراخلاقی اقدام کرده بودند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری در گفت‌وگو با «میزان» افزود: این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام اقدام می‌کردند که بر اساس بندهای «الف» و «ب» فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفتند و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در پی این اقدام قضایی، مدیران ۷۸ صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی استان هرمزگان و به دستور مقام قضایی، کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی این ۷۸ کانال، گروه و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مجازی شدند که در جهت نشر اکاذیب، بر هم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی نسبت به انتشار موارد غیر اخلاقی و تبلیغات نامتعارف و غیرمجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می‌کردند.

اکبری خاطرنشان کرد: با تکمیل مستندات، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال‌های مذکور مسدود شده است.

وی گفت: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است، تصریح کرد: متأسفانه افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست.

اکبری همچنین با هشدار به افرادی که نسبت به ایجاد کانال‌هایی از این دست و با محتوای غیراخلاقی اقدام می‌کنند، تاکید کرد: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد که عده‌ای سودجو با اقدامات مخرب، مجرمانه و هنجارشکنانه، امنیت عموم مردم و کاربران فضای مجازی را به خطر بیندازند.
کد مطلب: 47609
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
با توجه به اینکه مفاهیم کلمات گاها توسط بعضی حضرات به سخره گرفته میشه لطفا توضیح بفرمایید منظور از مستهجن چیست؟ دامن‌ها به اندازه کافی بلند نبوده؟ یا روسری ها کج بوده؟
feedback
Russian Federation
بهتره سوال کنیم چطور کانال رو مسدود کردند؟
خیلی توجه نکنید به این چیزها تهش یک سرچ دوباره هست
البته کانال های پورن ممنوع هست طبق قوانین خود تلگرام، و احتمالا ریپورت می کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیز خیلی وقته ایران نیستی
feedback
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی هست چون اگر 20 نفر خلافکار مریض که دنبال نشر فحشا هستند دستگیر بشوند دیگر بیماران جنسی اجازه چنین کاری به خودشون نمیدن،الان تلگرام خیلی بهتر شده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام