کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای گوشی موبایل تاشوی تبدیل شونده به تبلت

2 بهمن 1395 ساعت 17:10

ایتنا- به نظر می‌رسد، در این گوشی‌ها حالتی وجود دارد که در آن، می‌تواند دو یا سه صفحه نمایش کنار هم قرارگرفته و دستگاهی را بسازد که حتی از تبلت هم بزرگ‌تر است.




هر روز خبرهایی در رابطه با پتنت‌های جدید ثبت‌ شده توسط مایکروسافت منتشر می‌شود که برخی از آنها در نوع خود بسیار جالب هستند. در این میان به نظر می‌رسد سرنخ‌هایی از وجود محصول جدید مایکروسافت یعنی سرفیس‌فون (Surface Phone) پیدا شده است!


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Verge هنگامی ‌که یک مصرف‌ کننده عادی تصمیم به خرید دستگاه جدیدی می‌گیرد، اندازه این دستگاه یکی از اولویت‌های اصلی در انتخاب او خواهد بود.
یک کاربر ممکن است دستگاه موبایلی با صفحه نمایش نسبتاً کوچک را برای تماس‌های تلفنی، پیام و غیره انتخاب کند، این امکان نیز وجود دارد که شخص دیگری یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند تبلت را برای پاسخگویی به ایمیل، مرور صفحات اینترنتی و غیره خریداری نماید.
اکنون شرکت مایکروسافت اقدام به ثبت اختراع یک دستگاه دو در یک تاشو کرده است که می‌تواند همزمان به‌ عنوان یک گوشی هوشمند و یا یک تبلت عمل کند.



مایکروسافت در تلاش است تا دستگاهی را به نام خود ثبت کند که دارای یک لولای انعطاف‌پذیر و صفحه نمایشی است و قابلیت تبدیل گوشی به تبلت را دارد. پتنت‌هایی که توسط ام.اس پاور یوزر کشف شده‌اند، نشان می‌دهند که مایکروسافت حداقل، دارد با این کار آزمایشاتی را برای گوشی‌های موبایل آینده، انجام می‌دهد.

یادداشت‌ها و نمودارهای همراه این پتنت، جزئیات آنچه شبیه یک گوشی هوشمند است، قابلیت تاشدگی دارد و می‌تواند به یک تبلت تبدیل شود را از تبلت‌های مدل یوگا(Yoga) به‌دست آورده‌است. به نظر می‌رسد، در این گوشی‌ها حالتی وجود دارد که در آن، می‌تواند دو یا سه صفحه نمایش کنار هم قرارگرفته و دستگاهی را بسازد که حتی از تبلت هم بزرگ‌تر است. مایکروسافت، اولین بار پتنت این گوشی را در اکتبر سال ۲۰۱۴ ثبت کرد.

مجموعه پتنت‌های مایکروسافت، دربرگیرندۀ هزاران نوآوری و ابداعی است که توسط مایکروسافت انجام شده ولی هیچ‌گاه به محصول نهایی تبدیل نشده است. این نکته، بیانگر آن است که باید به کاربرد هر وسیله و میزان استقبالی که از آن صورت می‌گیرد، توجه ویژه‌ای داشت. مخترع این گوشی تاشو، کبیر صدیقی (Kabir Siddiqui) نام دارد که قبلاً هم پتنت‌هایی نظیر دوربین سرفیس و پایه سرفیس را با موفقیت به نام خود ثبت کرده است.
 


کد مطلب: 47592

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47592/ماجرای-گوشی-موبایل-تاشوی-تبدیل-شونده-تبلت

ايتنا
  https://www.itna.ir