کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد رو به افزایش شرکت شیائومی

1 بهمن 1395 ساعت 18:51

ایتنا- به گفته مدیر عامل شیائومی، این کمپانی رشد روبه افزایشی داشته است.




شیائومی، شرکت مشهور چینی و سازنده گوشی‌های هوشمند معتقد است نمی‌‌توان به راحتی گفت چگونه این میزان شگفت‌آور از گوشی‌های هوشمندش در سال گذشته به فروش رسیده‌اند. این کمپانی به طور معمول نمونه تلفن‌های خود را که به راحتی در طول پارسال با افزایش بسیار به فروش رفته‌اند، مورد بررسی قرار داده است.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، در سال ۲۰۱۲، حدود ۷.۲ میلیون گوشی هوشمند چینی فروخته شده اما این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۶۱ میلیون تعداد رسیده است. این رشد بی‌رویه هم اکنون دیگر متوقف شده. حتی سال گذشته، شیائومی به فروش حدود ۷۰ میلیون تعداد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرده که این میزان در مقایسه با انتظارات این کمپانی برای فروش ۸۰ میلیون گوشی بسیار کمتر بوده است.

مدیر عامل شرکت لی ژوئن در نامه‌ای به کارمندان اعلام نمود که این شرکت بیش از حدتصور و به طور سریع رشد کرده است. وی همچنین ادامه داد: «در طی سال‌های اول ما بیش از حد مجاز تحت فشار قرار گرفته‌ایم و در عمل مثل این بوده که معجزه‌ای رخ داده و ما بیش از حد مجاز توسعه یافته‌ایم. ما بایستی توجه خود را به کمتر کردن سرعت، بهبود بیشتر در برخی از مناطق و نیز کسب اطمینان از رشد پایداری در آینده‌ای بلند مدت معطوف نماییم.»

این تنها کمپانی چینی نیست که در عرضه آی‌تی اینچنین به سرعت توسعه یافته و تلاش‌های بی‌شماری برای حفظ کسب و کار خود انجام داده است. هنگامی که این کمپانی طیف و بازه محصولات خود را به سرعت افزایش داد، خود را با رشد بی‌رویه پول نقد مواجه دید.
موسس این شرکت همچنین به عملکرد پایین برخی کارکنان و نیز نیروهای مازاد سازمان اشاره کرده است. این کمپانی هم اکنون در حال به‌روزرسانی قیمت‌های کاهش یافته و بازیابی اعتبار در میان سایر رقبای خارجی است که فعالیت در حوزه ماشین‌آلات را نیز شامل می‌شوند.


پیدایش و رشد شرکت‌ها همواره از موضوعات جذاب دنیای مدیریت بوده است، و مطابق نظر کارشناسان، کمپانی‌ها به طور ویژه زمانی مرموزتر می‌شوند که ارقام و جداول فروش کمتری داشته باشند، و یا اینکه چرخش‌های مختلفی در دوره موفقیت که تمایل دارند به سهامداران و سرمایه‌گذارانشان نتیجه ارائه دهند، شاهد چرخش‌های مختلفی گردند.
این موضوع البته تنها شامل حال این کمپانی چینی نمی‌شود و شرکت‌های دیگری نیز در طول دوران فعالیتشان، فراز و نشیب فراوانی پشت سرگذاشته‌اند.

با همه این تفاصیل، بنظر می‌رسد شرکت شیائومی با چالش‌های در مسیر موفقیت های بیشتر مواجه است، به ویژه انکه تمایل دارد فروش گوشی‌های هوشمند خود را طی سال‌های آتی به مرز میلیونی برساند.
 


کد مطلب: 47521

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47521/رشد-رو-افزایش-شرکت-شیائومی

ايتنا
  https://www.itna.ir