کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت پوکمون‌گو در چین ادامه دارد

خبرگزاری فارس , 22 دی 1395 ساعت 14:44

ایتنا- مقامات چینی می‌گویند بازی پوکمون‌گو به علت امنیت افراد ممنوع شده است.




اجرای بازی پوکمون‌گو ساخت شرکت Niantic Labs در چین کماکان ممنوع است و مشکلاتی که این بازی ایجاد می‌کند، علت این مساله عنوان شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک تایمز، مقامات مسئول می‌گویند تنها زمانی مجوز اجرای این بازی را صادر خواهند کرد که ارزیابی دقیقی در مورد خطرات امنیتی اجرای آن به عمل آید و ابعاد این مسئله دقیقا مشخص شود.

در حالی که اجرای بسیاری از بازی‌ها در اتاق نشیمن محل زندگی افراد صورت می گیرد، اما این بازی با حرکت در سطح شهر و از طریق شکار موجوداتی مجازی به نام پوکمون انجام می شود. لذا مواردی از سقوط یا تصادف افراد در حین اجرای بازی مذکور به علت بی‌توجهی به محیط اطراف گزارش شده است.

همچنین برخی افراد که تمایل شدیدی به شکار پوکمون داشته اند خواسته یا ناخواسته وارد محدوده‌های نظامی و امنیتی شده اند و به همین علت دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. شرکت سازنده و مدیر ارشد آن که قبلا پیوندهایی با ارتش آمریکا داشته می‌توانند از حجم عظیمی از اطلاعات که بدین شیوه جمع‌آوری شده برای پیشبرد منافع شخصی یا تامین مقاصد ارتش امریکا استفاده کنند.

این بازی برای شرکت سازنده اش بسیار سودآور بوده و هر هفته ۲۲.۱ میلیون دلار درآمد برای ان به ارمغان آورده است؛ اما کم نیستند کشورهایی که اجرای این بازی را به علت به خطر انداختن سلامت کاربرانش و همین طور دغدغه های امنیتی ممنوع یا محدود کرده اند. به نظر می‌رسد چین هم از جمله کشورهایی است که تا زمان عدم رفع نگرانی‌هایش گامی برای رفع ممنوعیت بازی مذکور برنمی دارد.


کد مطلب: 47487

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47487/ممنوعیت-پوکمون-گو-چین-ادامه

ايتنا
  https://www.itna.ir