۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰

نرم‌افزار مخرب حمله به زیرساخت ابری و اینترنت اشیاء در سال ۲۰۱۷

ایتنا- به طور کل کارشناسان امنیتی از حملات بدافزارها خبر داده‌اند و معتقدند هیچ امنیتی به دلیل فقدان رهنمودهای جامع در برابر پشتیبانی از داده‌های ضروری وجود ندارد.
نرم‌افزار مخرب حمله به زیرساخت ابری و اینترنت اشیاء در سال ۲۰۱۷


انتظار می‌رود که نرم‌افزار مخرب Ransomware و حملات توانمند به اینترنت اشیاء (IoT) همچنان ادامه داشته باشند. با اینکه سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش حملات به همه اطلاعات و داده‌ها خواهد بود، اما کارشناسان پیشگویی می‌کنند که این حملات، زیرساخت‌های ابری و استفاده از AI توسط مهاجمان را مورد هدف قرار می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ویکلی، طبق بیشتر پیشگویی‌های مفسران امنیتی در فضای سایبری، نرم‌افزار مخربی که داده‌ها و پرداخت مطالبات را به دلیل انتشار آنها قفل می‌کند، برای تغییر و ایجاد حملات متعدد سایبری در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. حملات سایبری که از ضعف دستگاه‌های موبایل(و دیگر دستگاه‌های متصل به اینترنت) استفاده می‌کنند همچون حملات انکار خدمات توزیع شده(DDoS) نیز از سال ۲۰۱۶ تاکنون ادامه داشته‌اند.

با این وجود، کارشناسان برای سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده‌ا‌ند که شاهد افزایش حملات پیشرفته و حرفه‌ای به زیرساخت‌های ابری و نیز افزایش حملات دستکاری داده‌ها و اطلاعات خواهیم بود و اینها نیاز به یک رویکرد جدید جهت امنیت داده‌ها را می‌طلبد.


شاید بیشترین پیشگویی منتشر شده پیرامون همین مسئله باشد که کارشناسان نگاه خود را به هوش مصنوعی(AI) و تقویت زیرساخت امنیتی معطوف کرده‌اند، و این امر در دنیای جرایم سایبری توسط مهاجمان AI محور، بازتاب خوهد یافت.
به گفته مایک اِست(Mike East )، معاون رییس در بخش فروش اتحادیه اروپا در CrowdStrike به طور کلی، سرعت و تنوع سوء‌استفاده از طریق راه‌های فنی، در صورتی که به طور موثر مدیریت نشود، تنها همچون یک تکانه خواهد بود.

آنچه تغییر نخواهد کرد این است که همه مشاغل تجاری در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر خواهند شد خواه یک شرکت خوش شناس با پانصد کارمند باشند، خواه یک خانواده با حرفه تجاری و خواه یک شرکت نرم‌افزاری باشند.

اما بنا به پیشگویی کارشناسان امنیتی، نه تنها اتظار می‌رود که تعداد حملات مخرب رو به افزایش باشد، بلکه حضور نرم‌افزارهای مخرب بسیار پیچیده‌تر خواهد شد. در سال ۲۰۱۶، موجی از حملات بدافزارها بسیاری از بیمارستان‌ها و سیستم‌های راه آهن شهری را مورد حمله قرارداد. با گسترش و توسعه این بدافزارها و مهاجمان موفق در به مخاطره انداختن سیستم‌های امنیتی، بسیار محتمل است که این نوع حملات در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته باشند.

انتظار می‌رود ظهور برنامه‌های مخرب(و ضمنا بصورت منبع‌باز) باعث تحریک بیشتر این حملات در سال ۲۰۱۷ گردد. به طور کل کارشناسان امنیتی از حملات بدافزارها خبر داده‌اند و معتقدند هیچ امنیتی به دلیل فقدان رهنمودهای جامع در برابر پشتیبانی از داده‌های ضروری وجود ندارد.
 
کد مطلب: 47486
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام