۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸

مایکروسافت Cmd را فدای پاورشل نخواهد کرد

ایتنا- به‌تازگی مایکروسافت با تاخیری چشمگیر نسبت به شایعات منتشرشده پیرامون cmd و پاور شل عکس‌العمل نشان داده و حذف کردن cmd برای تشویق به استفاده از پاورشل را شایعه دانسته است.
مایکروسافت Cmd را فدای پاورشل نخواهد کرد


به‌تازگی شرکت مایکروسافت با تاخیری چشمگیر نسبت به اخبار منتشر شده پیرامون cmd (خط فرمان) و پاورشل عکس‌العمل نشان داده، و حذف کردن cmd برای تشویق به استفاده از پاورشل را تنها یک شایعه دانسته است، این در حالی است که به این موضوع اخیراً به شدت دامن زده می‌شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، برای کسانی که کاربری حرفه‌ای با سیستم‌ عامل‌های مختلف ویندوز را از دوران قدیم فراگرفته‌اند، سیستم cmd یکی از اجزاء جدایی‌ناپذیر این سری سیستم عامل‌ها بوده است، چرا که نشان‌دهنده تسلط کاربر در استفاده از توانایی‌های فراوان این سیستم عامل است.

با این‌ وجود مایکروسافت به‌تدریج سیستم جدیدی به نام پاورشل را معرفی نمود که عملکردی نسبتا مشابه با cmd داشت، و در حقیقت قرار بود تا نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تری از آن باشد.

با تمامی این تفاسیر، کاربران همچنان به استفاده بیشتر از cmd ادامه می‌دادند و همین امر نیز چند ماه پیش شایعاتی را ایجاد کرد که بر اساس آن گفته می‌شد مایکروسافت قصد دارد تا برای افزایش کاربری پاورشل، cmd را از مجموعه ویندوز حذف کند.

 

حال مایکروسافت پس از تأخیری چندماهه نسبت به این شایعه واکنش نشان داده و آن را کذب محض دانسته و ضمناً اعلام کرده که اطلاعات مربوط به نسخه بعدی ویندوز ۱۰ به‌اشتباه به رسانه‌ها اعلام شده است.

بر اساس بیانیه مایکروسافت، استفاده از cmd هم چنان ممکن خواهد بود، لیکن مواردی مانند power Menu که با فشردن کلیدهای ویندوز و X به‌صورت همزمان قابل‌دسترسی بوده است، دیگر به‌صورت پیش‌فرض با استفاده از cmd اجرا نخواهند شد، بلکه به‌جای آن قرار است تا از پاورشل برای این کار استفاده گردد.

بدین‌ ترتیب می‌توان هرگاه که نیاز بود، cmd را بر روی سیستم فراخوانی نموده و از خدمات این سیستم دستوردهی محبوب همچنان بهره‌مند شد.
 
کد مطلب: 47473
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام