کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عملکرد نرم‌افزار جک ور به عنوان نسل جدید باج‌افزار در سال ۲۰۱۷

19 دی 1395 ساعت 18:00

ایتنا- شرکت ESET اعلام کرد که نرم افزار جک ور (Jackware) در سال ۲۰۱۷ می‌تواند مانند باج افزار در سال ۲۰۱۶ باشد.




در حال حاضر بدافزارهایی که با عنوان باج‌افزار (Ransomware) شناخته می‌شوند، بازاری چند میلیون دلاری دارند. با‌ج‌افزارها ممکن است دامن همه، از اشخاص تا شرکت‌ها و سازمان‌ها را بگیرند. هکرهایی که از دانششان به شکل منفی برای به‌دست آوردن پول استفاده می‌کنند، همیشه روش‌ها و ابزارهای جدیدی را به جای هک بانک‌ها یا کارت‌های اعتباری برای این کار ابداع می‌کنند. یکی از ابزارهای مورد علاقه آن‌ها، "باج‌افزار" است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ITP.NET، این روش حمله در واقع راهی برای هکرها است که از طریق روش‌های خاص یا به کمک نرم‌افزارهای آلوده، با گروگان‌گیری کامپیوتر یا رمزنگاری فایل‌های کاربر، از او اخاذی ‌کنند. در اینجا انتخاب با کاربر است که با پرداخت پول مورد درخواست، به فایل‌های خود دسترسی پیدا کند یا به فکر راهی دیگر باشد.

اخیرا شرکت امنیت نرم‌افزاری ESET اطلاعاتی در رابطه با تهدیدات امنیتی موجود در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعات که توسط استفان کوب (Stephen Cobb)، محقق در زمینه امنیت سایبری در شرکت ESET منتشر شده است، "جک ور"، نوعی جدید از برنامه‌های ضدامنیتی است که در سال ۲۰۱۷ روی کار آمده‌اند و ممکن است از لحاظ محبوبیت در میان کاربران مانند باج‌افزارها در سال ۲۰۱۶ باشد. این امر ممکن است باعث مهاجرت باج‌افزارها از کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمند به پلتفرم‌های دیگر نیز وارد شود.


از آنجا که هکرها از هر روشی برای وارد آوردن خسارت و یا قفل کردن داده‌ها استفاده خواهند کرد، استفاده روزافزون از کامپیوترها و تجهیزات کامپیوتری در زمینه‌هایی مانند پزشکی باعث شده تا هکرها بتوانند در سیستم‌هایی نفوذ کنند که امنیت آنها غالبا جزو اولویت‌های اصلی مدیران نیست. این هکرها همچنین می‌توانند با وارد شدن به کنسول‌های بازی، اطلاعات پروفایل و یا گیم پلی اشخاص را بدزدند.
به علاوه با گسترش روزافزون گوشی‌های هوشمند، این نرم‌افزارها می‌توانند با استفاده از متدهای پیچیده به گوشی هوشمند کاربر نفوذ کرده و اطلاعات حیاتی کاربر را به سرقت ببرند.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، تیم تحقیقاتی ESET به فاکتور "رفتار انسانی" نیز توجه ویژه‌ای دارد. بر اساس گزارش منتشر شده، کاربران باید تلاش کنند تا رفتار انسانی، به عنوان ضعیف‌ترین دریچه ورود برای هکرها تلقی نشود.
این کار با اطلاع‌رسانی و آمورش‌های لازم به کاربران، موسسات و شرکت‌ها میسر بوده و می‌بایست کوشید تا این مهم حاصل شود. زیرا تنها در این صورت است که می‌توان با نرم‌افزارهای مخرب که به طور دائم در حال توسعه و تغییر می‌باشند، مبارزه کرد.
 


کد مطلب: 47434

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47434/عملکرد-نرم-افزار-جک-ور-عنوان-نسل-جدید-باج-افزار-سال-۲۰۱۷

ايتنا
  https://www.itna.ir