کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلک‌بری بازمی‌گردد! آیا برای کسی اهمیت دارد؟

18 دی 1395 ساعت 19:45

ایتنا- در هتل آنکور لاس وگاس، اتاقی با تزئین لوگوی بلک بری وجود دارد، سه تریبون نیز در کنار پنجره، محصولات بلک‌بری را نمایش می‌دهند.




در نمایشگاه CES 2017 ، عوامل اجرایی در حال گشت و گذار برای نمایش دادن دستگاه‌ها و محصولات هستند، بجای نور خورشید، پوستر بزرگ "بلک‌بری" بر روی پنجره وجود دارد که یک گوشی جدید را تبلیغ می‌کند؛ اما لحظه‌ای صبر کنید! مگر بلک‌بری مرکز تولید تلفن هوشمند خود را متوقف نکرده و از دایره رقابت شرکت‌های بزرگ این حوزه خارج نشده بود؟ آیا این نام بزرگ مجددا احبا می‌شود؟


به گزارش رایورز به نقل از CNET، این، البته در واقع شرکت بلک‌بری نیست، بلکه تی‌سی‌ال چینی است که به دلیل داشتن بودجه‌های تلویزیون در کوستکو و والمارت شناخته شده است. تی‌سی‌ال، این هفته به نمایش دستگاه‌هایی شامل برخی نمونه‌های جدید از بلک‌بری می‌پردازد که بعنوان مرکوری از آنها یاد می‌شود. با اینها اما، دوباره بلک‌بری بازمی‌گردد.

برند بلک‌بری سه سال را در اغما و نوعی مرگ مجازی گذرانده است، و گوشی‌های هوشمندی را عرضه کرده که تنوانسته نظر بازار آی‌تی و رضایت مصرف کنندگان فریفته شده با محصولات آیفون اپل و نیز گلکسی اس سامسونگ را جلب نمایند.

تی سی ال معتقد است که گرچه بلک‌بری شکست خورد، اما خود او می‌تواند پیش برود. واحد الکاتل تی‌سی‌ال اخیرا ارتباطی با این شرکت برقرار نموده، اما بعنوان یک شریک ساکت بوده است که تلفن های DTEK50 و DTEK60 را تولید کرده ساخت.
با اینحال علیرغم آنکه در صنعت آی‌تی دنیا برند "بلک‌بری" زخم خورده است، اما بنظر می‌رسد همچنان نام شاخصی است. این برند بیش از نام آلکاتل یا تی‌سی‌ال به زبان آورده می‌شود و همچنان در رسانه‌ها حضور دارد.


برخورد تی‌سی‌ال با بلک بری، آن را بعنوان شریک انحصاری برای تولید و توزیع گسترده بلک‌بری به جز در هندوستان، اندونزی، سریلانکانپال و بنگلادش درآورده است.
این شرکت اهداف بلندمدتی برای بلک‌بری دارد. وی به دنبال تثبیت تجارت بلک‌بری تا پایان امسال و رشد و گسترش آن تا سال ۲۰۱۸ است.

بنظر کارشاسان دلیل اختلاف طرح تی‌سی‌ال، گستردگی محصولات است. انتظار می‌رود که امسال شرکت دو دستگاه بلک‌بری با قیمت‌های متفاوت و دستگاه‌های بیشتر در سال ۲۰۱۸ ارائه دهد.

یکی از مدیران شرکت عنوان کرد: ما باید اعتماد را به دستگاه‌ها بازگردانیم. تی‌سی‌ال به دنبال برقراری ارتباط با کاربرانی است که در سه سال اخیر افزایش یافته‌اند.
در سال آتی احتمالا مصرف کنندگان نام بلک‌بری را در روی بیلبوردها نخواهند دید. تی‌سی‌ال، بر روی ارتباط با کاربران برای فروش گوشی های هوشمند به مشتریان تجاری تمرکز می‌کند. اما این مدیر معتقد است که فرصتی وجود دارد تا تی‌سی‌ال با تثبیت شرکت اصلی، آن را به بازار مشتریان بازگرداند.
 


کد مطلب: 47420

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47420/بلک-بری-بازمی-گردد-آیا-کسی-اهمیت

ايتنا
  https://www.itna.ir